Józefów. Portal Urzędu Miasta. Ładowanie...

Kontynuacja rozmów z PKP PLK – przeczytaj notatkę ze spotkania

08 lutego 2017

6 lutego przedstawiciele władz Józefowa spotkali się w Warszawie z przedstawicielami PKP PLK. Omówiono postulaty Miasta Józefowa dotyczące założeń Koncepcji Programowo – Przestrzennej opracowanej dla linii kolejowej nr 7 na odc. Warszawa – Otwock.

 

W rozmowach uczestniczyli z ramienia PKP PLK m. in.: Włodzimierz Żmuda - Członek Zarządu ds. jakości inwestycji i ryzyka operacyjnego oraz Wiesław Ogłoblin, dyrektor projektu.  Miasto Józefów reprezentowali zastępca burmistrza Marek Banaszek, przewodniczący Komisji Zagospodarowania Przestrzennego w Radzie Miasta – Mariusz Batorski oraz doradca burmistrza ds. komunikacji społecznej Magdalena Janczewska.

Ze spotkania powstała notatka, której treść została zaakceptowana przez obie strony.

Ustalono także termin zapowiadanego spotkania informacyjnego o planowanej modernizacji z mieszkańcami Józefowa, które odbędzie się 9 lutego o godz. 19:00 w Miejskim Ośrodku Kultury w Józefowie. Wezmą w nim udział Wiesław Ogłoblin, dyrektor projektu oraz Katarzyna Kościk, kierownik kontraktu. 

 

TEMAT:

Omówienie postulatów Miasta Józefowa dotyczących założeń Koncepcji Programowo – Przestrzennej opracowanej dla linii kolejowej nr 7 na odc. Warszawa - Otwock

 

Przedstawiciele PKP PLK S.A. potwierdzili planowany termin realizacji prac związanych z budową trzeciego toru na odcinku Warszawa Wawer – Otwock. Zgodnie z założeniami prace rozpoczną się w 2020 roku, natomiast zostaną zakończone w IV kw. 2022 roku.

W dniu 18.01.2017r. zostało ogłoszone postępowanie przetargowe na wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia na budowę na odcinek Warszawa – Otwock.

 

W nawiązaniu do notatki z dnia 30.09.2016r. zostały przyjęte następujące ustalenia.

 

1. Bezkolizyjny przejazd nad torami w osi ul. Werbeny – Brucknera

 

Strony ustaliły wspólną budowę wiaduktu nad torami w osi ul. Werbeny-Brucknera przy następującym podziale kosztów:

·         PKP PLK S.A. sfinansuje projekt wiaduktu oraz wykonanie jego konstrukcji i zjazdów wraz z nasypami;

·         Miasto Józefów sfinansuje przebudowę układu drogowego łączącego zjazdy z wiaduktu z drogami publicznymi i dojazdami do posesji (w tym budowę rond) oraz wykup gruntów, poza terenem kolejowym pod inwestycję.

W przypadku budowy wiaduktu PKP PLK S.A. poinformowała, że decyzja środowiskowa dla linii kolejowej nr 7 przewiduje budowę wiaduktu drogowego w km 21,700 przy likwidacji przejazdu w km 20,740 (w Falenicy) i km 22,250 (w Michalinie).

PKP PLK S.A. poinformowała również, że zwiększony ruch pociągów w związku z dobudową trzeciego toru na odcinku Warszawa – Otwock oraz drugiego toru na odcinku Otwock – Pilawa spowoduje wydłużenie czasu oczekiwania przed zamkniętymi rogatkami. Aby rozwiązać ten problem PKP PLK S.A proponuje w miejsce przejazdu w km 22.250 (w Michalinie) wybudowanie przejścia podziemnego z pochylniami, będącego również dojściem do peronów przystanku Michalin. Przejście podziemne umożliwi dotychczasowy ruch pieszy i rowerowy, a przejazd przez nowy wiadukt oddalony o ok. 550m skróci zdecydowanie czas przejazdu przez linię kolejową samochodem. Rozwiązanie takie podniesie również bezpieczeństwo mieszkańców przekraczających linię kolejową.

Miasto Józefów rozważy tę propozycję.

PKP PLK S.A. przygotuje projekt porozumienia regulującego powyższe ustalenia, w szczególności określającego prawa i obowiązki każdej ze Stron.

 

2. Parkingi przy stacjach kolejowych PKP Michalin oraz PKP Józefów

 

PKP PLK S.A. w ramach swoich prac projektowych wskaże możliwe miejsca gdzie Miasto Józefów w uzgodnieniu z PKP PLK S.A. i PKP S.A. mogłoby planować budowę parkingów. PKP PLK S.A. nie przyjmuje na siebie obowiązku przygotowania projektu parkingów. 

 

3. Wygrodzenie linii kolejowej

 

Strony ustaliły, że w ramach Projektu przy budowie przejść podziemnych, w ich najbliższym rejonie wybudowane zostaną niewielkie wygrodzenia lokalne.

 

4. Budowa toalet przy stacjach kolejowych PKP Michalin oraz PKP Józefów

 

W sprawie budowy toalet Miasto zwróci się do PKP S.A.

 

5. Usprawnienia dla rowerów w bezpośrednim sąsiedztwie przejazdów kolejowych

 

Infrastruktura przy przejazdach zostanie zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi przepisami, a projekt będzie konsultowany z Miastem Józefów.

 

6. Zmiana organizacji ruchu  przy przejazdach kolejowych

PKP PLK S.A. podtrzymuje swoje poparcie dla propozycji Miasta Józefowa dotyczącej zmiany organizacji ruchu poprzez wprowadzenie pierwszeństwa dla zjeżdżających z przejazdu. Postulat ten powinien być jednak skierowany do Zarządców dróg. Ustalono, iż ww. sprawa zostanie poruszona podczas tworzenia dokumentacji stałej organizacji ruchu.

 

7. Modernizacja wiaduktu na drodze nr 721

 

PKP PLK S.A. podkreśliło, że nie jest właścicielem obiektu, a więc nie jest również stroną do negocjacji w powyższym temacie.

 

8. Dodatkowe (tj. poza peronami) przejścia podziemne dla pieszych

 

Strony ustaliły lokalizację nowych przejść podziemnych, które wybuduje PKP PLK S.A.:

·         km. 23,192 (przy ul. Matejki)

·         km 24.700 (dawny przebieg ul. Wiązowskiej, w okolicy wiaduktu)

 

Miasto Józefów zobowiązało się do utrzymywania wszystkich przejść podziemnych pod torami w granicach Miasta w zakresie utrzymania porządku, konserwacji, odświeżania ścian oraz mediów .

PKP PLK S.A. zapowiedziało, że wszystkie nowe przejścia podziemne, również te przy peronach zostaną zaopatrzone w monitoring. Miasto zgodziło się do podłączenia systemu do sieci miejskiego monitoringu.

PKP PLK S.A. przygotuje projekt Porozumienia regulującego powyższe ustalenia. Porozumienie będzie opierało się w szczególności na założeniu, że w sytuacji, w której Miasto Józefów nie będzie się wywiązywało ze swoich obowiązków i obowiązki te będą wykonywane przez PKP PLK S.A., to wówczas Miasto Józefów będzie obowiązane do naprawienia szkody poniesionej przez PKP PLK S.A., tj. w szczególności zwrotu kosztów, które PKP PLK S.A. poniesie w celu realizacji obowiązków Miasta Józefów.

 

9. Wykonanie przejścia pod torami rurą osłonową

PKP PLK S.A. podkreśliło, że nie może wykonać, w ramach realizowanego projektu, inwestycji niezwiązanej z samym projektem. Postulat ten będzie jeszcze przedmiotem rozmów podczas kolejnego spotkania, w którym uczestniczyć będzie także przedstawiciel spółki miejskiej Hydrosfera.

 

10. Ekrany akustyczne

Przedstawiciele Miasta Józefowa stoją na stanowisku, że budowa ekranów może zakłócić krajobraz miasta i jest ostatecznością.  Miasto Józefów podkreśliło, że drzewa stanowią najlepszą barierę ochronną przed hałasem i poprosiło o to, aby podczas realizacji inwestycji ograniczyć wycinkę do minimum.

PKP PLK S.A. zadeklarowało stałą współpracę z Miastem Józefów podczas prac projektowych, tak aby proponowane rozwiązania dotyczące ochrony przed hałasem pasowały do specyfiki miasta i były jak najlepiej wkomponowane w krajobraz.

Przedstawiciele PKP PLK S.A. poinformowali również, że decyzja środowiskowa nakłada obowiązek przeprowadzenia ponownej oceny na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę i na tym etapie zostanie ostatecznie określony zakres ekranów akustycznych.

 

11. Warunki wydane przez Hydrosfera Józefów dotyczące kolizji z istniejącą siecią

Przedstawiciele PKP PLK S.A. poinformowali, że  kolizje zostaną przebudowane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dodatkowe zakresy wynikające z warunków wydawanych przez gestorów sieci nie mogą obciążać PKP PLK S.A.

Warunki usunięcia kolizji z istniejącą siecią wydane przez Hydrosfera Józefów sp. z o.o. nie mogą nakładać na PKP PLK S.A. żadnych innych obowiązków, oprócz tych które są niezbędne do usunięcia kolizji. Wykonanie dodatkowych prac – wykraczających poza to co niezbędne do usunięcia kolizji – będzie możliwe po wyrażeniu uprzedniej zgody przez PKP PLK S.A. i po pokryciu kosztów przez Hydrosfera Józefów sp. z o.o. lub Miasto Józefów.

 

Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję politykę prywatności portalu. zamknij