Józefów. Portal Urzędu Miasta. Ładowanie...

Cztery tory i ekrany akustyczne - jak zmieni się linia kolejowa nr 7

09 czerwca 2022

PKP PLK poinformowały o szczegółach modernizacji linii kolejowej nr 7. Linia będzie miała cztery tory, a odcinek od PKP Wawer do tunelu w Świdrze zostanie odgrodzony panelami akustycznymi. Prace mają rozpocząć się w 2024 roku.

 

O modernizacji linii kolejowej nr 7, której fragment przebiega przez Józefów, mówi się od dawna. Po pierwszych informacjach o zbliżającej się rozbudowie torów grupa mieszkańców przy wsparciu władz miasta rozpoczęła kampanię "Nie dla podziału Józefowa przez PKP". Wynegocjowano wówczas, że podczas realizacji inwestycji zbudowane zostaną również dwa bezkolizyjne przejazdy przez tory.

 

Plany modernizacji linii ulegały modyfikacjom. Początkowo na odcinku Wawer - Otwock miały zostać zbudowane 3 tory, ale ostatecznie zdecydowano o czterech torach, co pociągnęło za sobą kolejne zmiany. Miasto Józefów regularnie zaprasza przedstawicieli PKP PLK aby dowiedzieć się o postępach realizacji inwestycji. Ostatnie spotkanie odbyło się 8 czerwca podczas posiedzenia Komisji Ładu Przestrzennego Rady Miasta. Przedstawiamy Państwu informacje przekazane przez PKP PLK:

 

  • Bez zmian pozostają ustalenia w sprawie bezkolizyjnych przejazdów i przejść przez tory. Wybudowane zostaną:
    • wiadukt dla samochodów i ciąg pieszo-rowerowy na wysokości ulic Brucknera-Werbeny,
    • dwa podziemne przejścia dla pieszych (z pochylniami) na przystanku PKP Michalin,
    • tunel dla samochodów i droga rowerowa na wysokości ulic Cicha - Matejki (ukośnie w stosunku do torów),
    • przejście podziemne dla pieszych na wysokości ulic Cicha - Matejki (prostopadle w stosunku do torów) - po jednej stronie zakończone windą, po drugiej pochylnią,
    • dwa podziemne przejścia dla pieszych (jedno z pochylnią, drugie z windą) na przystanku PKP Józefów,
    • ciąg pieszo-rowerowy pod torami na wysokości „starej Wiązowskiej” (Wroniej).
  • Przejścia podziemne będą monitorowane.
  • Wzdłuż torów na całym odcinku od PKP Wawer do tunelu w Świdrze zostaną zbudowane ekrany akustyczne. Ich wysokość na poszczególnych odcinkach będzie wynosiła między 2 a 6 metrów. Część z nich będzie dostosowana do obsadzenia zielenią. Konieczność ustawienia ekranów wynika z analizy akustycznej przeprowadzonej przez PKP PLK.
  • Z uwagi na powierzchnię inwestycji – 4 tory plus ekrany – nie będzie możliwości zachowania parkingów przy stacjach.
  • Przewiduje się kursowanie 200 pociągów na dobę. Dalekobieżne będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h a podmiejskie do 120 km/h. Nie oznacza to szybszego dojazdu np. do Warszawy, bo liczba przystanków pozostaje niezmieniona, niemniej przewoźnicy będą mieli techniczną możliwość zwiększenia częstotliwości kursów pociągów podmiejskich.
  • Rozpoczęcie inwestycji planowane jest na 2024 rok.

Ze szczegółami dot. warunków środowiskowych, w tym kwestii akustyki można zapoznać się w Raporcie oddziaływania inwestycji na środowisko. Raport dostępny jest pod linkiem: http://mmm.rdos.gov.pl/doc/waw/rap2022/420.434.2019.MBR.1.zip 

 

(Miasto Józefów)

 

Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję politykę prywatności portalu. zamknij