Jak działa miasto w czasie stanu epidemii? Stan na 18.05
Pragnąc ograniczyć ryzyko zakażenia mieszkańców wirusem SARS CoV-2 w mieście sukcesywnie wprowadzane są ograniczenia w działaniu urzędu, spółek i instytucji miejskich. Zasady te zmieniają się wraz ze znoszeniem przez rząd kolejnych obostrzeń. Jak Miasto pracuje obecnie? Informacje na ten temat zebraliśmy w jednym miejscu, w formie przewodnika.
Od początku trwania pandemii kolejne instytucje ograniczały lub zmieniały sposób swojego funkcjonowania. W ostatnich tygodniach pewne ograniczenia zostały zaś poluzowane. Komunikaty na ten temat spływały sukcesywnie i wiele z nich mogło nie dotrzeć do wszystkich mieszkańców. Dlatego wszystkie informacje o zmianach w działaniu urzędu, spółek i instytucji w Józefowie zebraliśmy w jednym miejscu - w formie wygodnego przewodnika, który prezentujemy poniżej.
URZĄD MIASTA:
- Chcę skontaktować się z Urzędem Miasta, zadać pytanie, załatwić sprawę.
Przede wszystkim zastanów się, czy musisz to zrobić osobiście. Być może swoją sprawę możesz załatwić przez telefon, mail lub e-PUAP. Pracujemy, ale rotacyjnie lub zdalnie. Obsługujemy skrzynki mailowe i poniższe telefony, realizujemy sprawy administracyjne, nie zwalniamy tempa, ale drzwi do budynków B, C i D urzędu są zamknięte, a wejście do budynku A ograniczone tylko dla osób składających dokumenty, załatwiających pilne sprawy w Referacie Ewidencji Ludności i USC oraz korzystających z kasy bankowej.
Zamiast odwiedzać urząd - zadzwoń. Nie pod numer główny, gdyż ten może być obciążony, ale pod bezpośredni numer odpowiedniego referatu:
Sekretariat Burmistrza: um.sekretariat@jozefow.pl, 22 779-00-25
Biuro Rady Miasta: 22 779-00-27
Urząd Stanu Cywilnego, Referat Ewidencji Ludności: 22 779-00-11, 22 779-00-46
Rzecznik Prasowy Burmistrza Miasta Józefowa: k.olesinska@jozefow.pl, 505-032-202
Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami: 22 779-00-44, 22 779-00-47, 22 779-00-21
Referat Gospodarki Mieszkaniowej: 22 779-00-52, 22 779-00-53
Referat Gospodarki Komunalnej: 22 779-00-55, 22 778-11-80, 22 779-00-48, 22 779-00-18, 22 779-00-16, 22 779-00-20
Referat Oświaty, Kultury, Zdrowia i Sportu 22 779-00-23, 22 779-00-41
Referat Realizacji Budżetu: 22 779-00-34, 22 778-11-99, 22 778-11-69, 22 779-00-36, 22 779-00-43
Referat Realizacji Projektów: 22 779-00-57, 22 778-11-62, 22 778-11-72, 22 779-00-59, 22 779-00-05
Referat Rozwoju i Promocji Gospodarczej: 22 779-00-58, 22 779-00-10, 22 778-11-86
Referat Świadczeń Rodzinnych: 22 779-00-29
Referat Windykacji Należności: 22 779-00-26, 22 779-00-42, 22 779-00-33, 22 778-11-65
Referat Wymiaru i Kontroli Podatkowej: 22 779 00 56, 22 779-00-32
Referat Zagospodarowania Przestrzennego: 22 779-00-37, 22 779-00-17,
Referat Zamówień Publicznych i Ochrony Środowiska: 22 779-00-39, 22 779-00-54
Chcę złożyć pismo w Urzędzie Miasta
W tym przypadku odwiedź urząd i złóż pismo w specjalnie ustawionej w tym celu urnie (lub do pudełka obok). Jeśli Twoja sprawa jest pilna, dodatkowo zadzwoń pod numer ogólny 22 779 00 00
Mam pilną sprawę do Urzędu Stanu Cywilnego
Od 18 maja możesz ją załatwić osobiście. Weź jednak pod uwagę, że bezpośrednia obsługa mieszkańców odbywa się przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności oraz stosowaniu ograniczeń i środków ochrony osobistej:
Chcę skorzystać z Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej
W związku z epidemią działanie Punktu zostało zawieszone do odwołania, jednak istnieje możliwość konsultacji pawnej w formie zdalnej. Osoba, która chce skorzystać z porady wysyła na adres npp@powiat-otwocki.pl skan lub zdjęcie wypełnionego i podpisanego wniosku (wzór dostępny tutaj: http://jozefow.pl/page/14,aktualnosci.html?id=3095). Wnioskującemu zostanie wyznaczony termin porady we wskazanej przez niego formie: przez telefon, mail, komunikator internetowy wideorozmowę lub w inny zaproponowany sposób.
KASA
Chcę zapłacić rachunki/ inne opłaty
Zastanów się, czy możesz je opłacić przez Internet. Jeśli nie masz takiej możliwości, od 18 maja możesz to zrobić osobiście w józefowskiej filii Banku Spółdzielczego w Karczewie (czyli w kasie na parterze Urzędu Miasta). Zostaniesz poproszony o zachowanie wszelkich środków ostrożności oraz stosowanie ograniczeń i środków ochrony osobistej. Przy kasie może przebywać jedna osoba, należy poruszać się zgodnie z oznaczeniami widniejącymi na posadzce, używać rękawic oraz zasłaniać nos i usta, stosując maseczki, szaliki, przyłbice, itp.
MOPS:
Chcę skontaktować się z MOPS
Zrób to telefonicznie: tel. 22 789 53 93. Nie odwiedzaj siedziby MOPS - jest zamknięta dla mieszkańców.
Chcę złożyć pismo do MOPS
Wrzuć je do specjalnej urny/pudełka w głównym budynku Urzędu Miasta, a następnie zadzwoń pod nr 22 789 53 93
ODPADY
Chcę skorzystać z PSZOK
PSZOK został ponownie otwarty, ale liczba samochodów, które mogą jednocześnie przebywać na terenie obiektu została zmniejszona do 2 (wcześniej były to 3 samochody na raz).
Nie zmienił się natomiast harmonogram ani zasady odbierania odpadów sprzed posesji. Odpady będą odbierane od Ciebie tak jak dotychczas: zmieszane i bio we wtorki, a segregowane - w soboty, zgodnie z dotychczasowym harmonogramem dostępnym tutaj.
Potrzebuję worków na odpady segregowane z Zakładu Obsługi Piękne Miasto
Pobierz je ze stojaka znajdującego się na terenie Zakładu (ul. Kard. Wyszyńskiego 7) - nie wjeżdżaj samochodem na teren Zakładu, parking dla klientów znajduje się po prawej stronie ogrodzenia budynku. Na terenie Zakładu może przebywać jedna osoba jednocześnie.
HYDROSFERA
Chcę załatwić sprawę w Hydrosferze
Możesz to zrobić na kilka sposobów, ale nie osobiście.
• telefonicznie: nr 22 780 06 43 i 53 (poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00)
• poprzez pocztę elektroniczną - adres e-mail: sekretariat@hydrosfera-jozefow.pl
• Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (e-BOK) – www.hydrosfera-jozefow.pl; www.ebok.hydrosfera-jozefow.pl
• poprzez fax: 22 789 61 01
• listownie na adres: Hydrosfera Józefów sp. z o.o. ul. Drogowców 20, 05-420 Józefów.
Wszystkie zgłaszane sprawy będą rozpatrywane indywidualnie i załatwiane zgodnie z możliwościami i zachowaniem należytych środków bezpieczeństwa.
W celu ograniczenia wizyt pracowników odczytujących wodomierze Hydrosfera proponuje możliwość podania na koniec każdego miesiąca stanu swoich wodomierzy e-mailem, przez stronę internetową lub telefonicznie.
Jednocześnie Hydrosfera zapewnia, że obecna sytuacja nie wpłynie na realizację usług spółki oraz zapewnienie ciągłości dostaw wody i odbioru ścieków.
TBS
Chcę załatwić sprawę w TBS
Zadzwoń pod nr 22 789 21 44, 789 12 86, 509 867 417, lub wyślij mail: tbs@tbsjozefow.pl. Biuro spółki zamknięte jest dla klientów.
ICSiR
Czy obiekty Integracyjnego Centrum Sportu i Rekreacji są otwarte?
Basen, hale sportowe, place zabaw, Miasteczko Ruchu Drogowego i siłownie outdoroowe są obecnie zamknięte.
Boisko przy ul. Dolnej i przy SP 3 jest otwarte dla klubów sportowych. Trenujący muszą spełnić pewne warunki - szczegóły TUTAJ
Czy ważność karnetów na basen zostanie przedłużona?
Tak. ICSiR poda szczegółowe informacje na ten tematy w późniejszym terminie.
Chcę skontaktować się z ICSiR.
Oczywiście, ale mailowo: biuro@icsir.pl .
MOK
Czy zajęcia w MOK odbywają się wg planu? Czy odbędą się zapowiedziane spektakle?
Nie. Wszystkie zaplanowane wydarzenia zostały odwołane, a zajęcia zawieszone.
Czy otrzymam zwrot pieniędzy za opłacone zajęcia?
Opłaty za zajęcia marcowe zostaną przeksięgowane na kwiecień lub zwrócone.
Czy otrzymam zwrot pieniędzy za kupione bilety?
Tak. Jeśli kupiłeś je przez system Biletyna – otrzymasz zwrot przez ten portal w ciągu 10 dni od odwołania imprezy.
Jeśli kupiłeś je w kasie MOK - będziesz mógł je tam zwrócić po 2 kwietnia (lub później, jeśli okres zamknięcia placówek, się wydłuży.
MOK prosi o śledzenie komunikatów na profilu instytucji na Facebooku i na stronie www.mokjozefow.pl.
Chcę skontaktować się z MOK
Wyślij mail:mok@mokjozefow.pl
BIBLIOTEKA
Czy mogę wypożyczyć książkę?
Tak! Od 11 maja oba budynki Miejskiej Biblioteki Publicznej ponownie otwierają się dla czytelników, jednak pod pewnymi warunkami, które znajdziesz TUTAJ.
SZKOŁY
Uczniowie i rodzice otrzymują bieżące informacje za pośrednictwem e-dziennika Librus.
Kiedy zostaną otwarte szkoły?
Zamknięcie szkół wynika z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej. Najnowsze informacje dla uczniów, rodziców i nauczycieli związane z funkcjonowaniem edukacji znajdziesz na tronie MEN: https://www.gov.pl/web/edukacja .
Gdzie znajdę materiały do nauki zdalnej?
Nauczyciele józefowskich szkół wysłali je uczniom przez Librus. Ciekawe materiały znajdziesz też na stronie MEN: https://www.gov.pl/web/edukacja
POLICJA
Chcę skontaktować się z policją
Spróbuj nie odwiedzać komendy. Skontaktuj się telefonicznie:
- Komenda Powiatowa Policji w Otwocku:
Oficer dyżurny (całodobowo) – tel. 47 724 19 00, 47 724 13 00, fax. 47 724 12 07,
e-mail (w celu złożenia zawiadomienia lub skargi oraz wniosku) – oficer.prasowy.otwock@ksp.policja.gov.pl lub za pomocą platformy ePUAP
Zespół Kontroli (skargi, wnioski) pon.– pt. godz. 8-16 – tel. 47 724 12 34, fax. 47 724 12 07 lub 47 724 13 07
- Komisariat Policji w Józefowie – tel. 47 724 18 71, fax. 47 724 18 70
Zgłoszenia alarmowe kieruj na numery 112 i 997.
Kontakt z policją jest również możliwy przez ePUAP, (nie dotyczy sytuacji nagłych) oraz za pomocą aplikacji mobilnej „Moja Komenda”.
Osoby przychodzące do jednostek Policji, zgłaszające się w charakterze świadka oraz składające zawiadomienie, proszone są o stosowanie środków osobistej ochrony - osłanianie twarzy i dłoni.
STRAŻ MIEJSKA
Chcę skontaktować się ze Strażą Miejską
Zrób to telefonicznie: 22 789 22 12, 513 188 882. Straż Miejska działa wg dotychczasowego grafiku, jednak ogranicza możliwość wizyt osobistych do koniecznych. Jeśli odwiedzisz siedzibę Straży Miejskiej zachowaj odpowiednią odległość i rygorystyczne zasady higieny.
SENIOR
Jestem seniorem, zgodnie z zaleceniami pozostaję w domu, ale potrzebuję produktów ze sklepu i z apteki.
W zakupach pomoże Ci Straż Miejska. Zadzwoń pod nr: 22 789 22 12, 513 188 882
PRZYCHODNIA MIEJSKA
Czy mogę umówić się na wizytę osobistą do lekarza POZ, stomatologa, specjalisty, pediatry? Czy mogę wykonać badania laboratoryjne, szczepienia? Czy realizowane są wizyty domowe?
Przychodnia wznowiła wizyty w kontakcie osobistym, jednak w ograniczony sposób. O szczegółach dowiesz się TUTAJ. Przede wszystkim - zanim przyjdziesz do przychodni ZADZWOŃ! tel. 22 789 21 21
Potrzebuję swoich leków na receptę.
Skorzystaj z aplikacji Visimed lub Internetowego Konta Pacjenta. Jeśli ich nie masz - poproś o wystawienie recepty dzwoniąc na: 22 789-21-21. Uwaga - dotyczy to stale przyjmowanych leków, o których wie Twoja przychodnia.
Nie mogę dodzwonić się do przychodni. Wciąż słyszę sygnał zajętości / komunikat "nie ma takiego numeru" / nikt nie odbiera telefonu.
Telefony przychodni są wyjątkowo obciążone, jednak obsługiwane cały czas. Informacja "nie ma takiego numeru" to również efekt przeciążenia linii. Przychodnia prosi o cierpliwość. Obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna dla służby zdrowia .
Stan zdrowia mój/moich najbliższych jest poważny
Skorzystaj z alarmowych numerów telefony: 112, 999
Wychodząc z domu zastanów się czy jest to konieczne. Jeśli sprawa może poczekać lub być załatwiona przez telefon/Internet - wybierz tę pośrednią formę kontaktu z urzędem/instytucją. Dla dobra swojego, swoich bliskich oraz osób, z którymi miałbyś wówczas bezpośredni kontakt.
Dziękujemy za zrozumienie. Sytuacja jest niecodzienna, ale przy wspólnej mobilizacji jej skutki będą mniej dotkliwe dla nas wszystkich.
(Miasto Józefów)