Miasto walczy ze składowaniem worków z odpadami wystawionymi przed posesję
Zgodnie z przepisami worki z odpadami wystawiamy tylko w dniu odbioru przed godz. 7:00. Straż Miejska przeprowadzi kontrole terminowości wystawiania odpadów.
Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach od 2013 r. Miasto Józefów stało się właścicielem odpadów komunalnych.
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Józefowa / Uchwała nr 120/VII/2015 r. Rady Miasta Józefowa z dnia 27 listopada 2015 r. rozdz. V paragraf 10 ust.14 i 15 / określa, że odpady można wystawić tylko w dniu odbioru przed godz. 7:00.
Od początku wprowadzenia systemu, część mieszkańców, wystawia na ulicę odpady komunalne szczególnie odpady zielone w workach kilka dni, a nawet kilka tygodni wcześniej.
Efekt jest taki, że w weekendy Miasto zastawione jest workami z odpadami, które często są rozszarpywane przez psy i dziki.
- Brak reakcji powoduje, ze następni mieszkańcy również wystawiają odpady wcześniej. Proszę o podjęcie przez Staż Miejską kontroli całego miasta w zakresie terminowości wystawiania odpadów komunalnych – czytamy w piśmie burmistrza Stanisława Kruszewskiego do komendanta Straży Miejskiej.
Zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach „kto nie wykonuje obowiązków wymienionych w art. 5 ust. 1 - podlega karze grzywny”, a „karze określonej w ust. 2” podlega także ten, kto nie wykonuje obowiązków określonych w regulaminie.