Rekrutacja do przedszkoli
Rekrutacja do publicznych przedszkoli w Józefowie odbędzie się w terminie
15 – 29 luty 2016 r.
W postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli biorą udział dzieci:
1) będące mieszkańcami Józefowa,
2) urodzone w latach 2011 – 2013, z czego dzieci z roczników 2011 i 2012 mają prawo do edukacji przedszkolnej, jeśli rodzic zgłosi je w czasie trwania rekrutacji.
W terminie do 8 lutego 2016 r. rodzice/prawni opiekunowie dzieci uczęszczających do danego przedszkola i chcący kontynuować edukację w kolejnym, składają w tej placówce deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego (wzór deklaracji można pobrać w przedszkolu).
Rodzice/prawni opiekunowie, którzy zamierzają zapisać dziecko do innego przedszkola, niż to, do którego dziecko dotychczas uczęszcza, muszą pamiętać, że w takim przypadku rekrutacja odbywa się na takich samych zasadach, jak w przypadku dziecka zapisywanego do przedszkola po raz pierwszy.
UWAGA
Jeżeli rodzice dziecka dotychczas uczęszczającego do przedszkola nie złożą stosownej deklaracji w wyznaczonym terminie, wówczas dziecko objęte będzie procedurą rekrutacyjną obowiązującą na rok szkolny 2016/2017 i muszą złożyć wniosek o przyjęcie do przedszkola.
Kandydaci biorący udział w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2016/2017
do przedszkoli, przyjmowani są w oparciu o liczbę punktów uzyskanych w zależności od spełnianych kryteriów. Kolejność zgłoszeń nie ma żadnego wpływu na przyjęcie dziecka do przedszkola.
Kryteria rekrutacyjne
Kryteria ustawowe:
W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego- zgodnie z art. 20c ust. 2 ustawy
z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z późn. zm.) brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wielodzietność rodziny kandydata;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Każde z wymienionych kryteriów ma wartość 100 punktów.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane będą pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący przedszkole (uchwała Rady Miasta Józefowa nr 144/VII/2016 z 27 stycznia 2016 r.):
| Kryteria według liczby punktów | Wartość kryterium | Dokument potwierdzający spełnianie kryterium |
1. | Dziecko, którego rodzice (opiekunowie prawni) mieszkają w Józefowie i rozliczają podatek dochodowy na rzecz Miasta Józefowa. | 50 (w przypadku rozliczania podatku przez obydwoje rodziców -opiekunów prawnych) | kopia pierwszej strony rocznego zeznania podatkowego PIT za poprzedni rok podatkowy potwierdzona przez właściwy Urząd Skarbowy lub potwierdzona elektronicznie |
25 (w przypadku rozliczania podatku przez jednego | |||
2. | Dziecko, którego oboje rodzice (prawni opiekunowie) są zatrudnieni: na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, prowadzą działalność gospodarczą lub są studentami dziennych studiów stacjonarnych. | 40 | oświadczenie o: aktualnym zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej; prowadzeniu działalności gospodarczej oraz o fakcie studiowania na dziennych studiach stacjonarnych |
3. | Dziecko zmieniające przedszkole z powodu zmiany miejsca zamieszkania. | 30
| oświadczenie rodziców |
4. | Dziecko, którego rodzeństwo będzie w bieżącym roku szkolnym kontynuowało edukację przedszkolną w danym przedszkolu. | 20 |
|
5. | Dziecko z rodziny objętej nadzorem kuratorskim lub wsparciem asystenta rodziny. | 10 | kserokopia postanowienia sądu o objęciu rodziny nadzorem kuratorskim lub kserokopia decyzji administracyjnej |
| Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania: | 150 |
|
Rodzice/prawni opiekunowie chcący zapisać dziecko do przedszkola pobierają wniosek
w wybranym przedszkolu.
Do wniosku rodzice/prawni opiekunowie dołączają kopie lub oryginały dokumentów potwierdzających spełnienie wybranych kryteriów ustawowych:
1) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
2) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane ze względu
na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
3) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację, akt zgonu, oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
4) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą,
5) dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów określonych przez organ prowadzący (ww. tabelka).
- Dokumenty, o których mowa w pkt 2-4 należy złożyć w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii, w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub
w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata lub pełnoletniego kandydata. - Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu
o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
oraz kryteriów określonych przez organ prowadzący:
1) kopię pierwszej strony rocznego zeznania podatkowego PIT za poprzedni rok podatkowy potwierdzoną przez właściwy Urząd Skarbowy lub potwierdzoną elektronicznie,
2) oświadczenie o: aktualnym zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej; prowadzeniu działalności gospodarczej oraz o fakcie studiowania na dziennych studiach stacjonarnych (z podaniem szczegółowych danych teleadresowych),
3) oświadczenie rodziców o zmianie miejsca zamieszkania oraz informację
z poprzedniego przedszkola o uczęszczaniu dziecka,
4) kserokopię postanowienia sądu o objęciu rodziny nadzorem kuratorskim lub kserokopię decyzji administracyjnej o objęciu rodziny wsparciem asystenta rodziny.
Wypełniony wniosek podpisują oboje rodzice/prawni opiekunowie dziecka (jeśli dotyczy).Podpisy złożone we wniosku są potwierdzeniem zgodności informacji zawartych we wniosku ze stanem faktycznym.
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora danego przedszkola.
Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
1. ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
2. ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych,
3. sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego,
4. sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do przedszkola.
Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może:
- żądać od rodziców/prawnych opiekunów przedstawienia dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach (przewodniczący wyznacza termin przedstawienia dokumentów),
- zwrócić się do Burmistrza Miasta Józefowa o potwierdzenie okoliczności zawartych
w oświadczeniach. - Burmistrz w celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach:
1) korzysta z informacji, do których ma dostęp z urzędu,
2) może wystąpić do instytucji publicznych o udzielenie informacji,
3) może zlecić przeprowadzenie wywiadu, aby zweryfikować oświadczenie ·
o samotnym wychowywaniu dziecka.
Po weryfikacji wniosków komisja rekrutacyjna:
- 29 marca br. o godz.14.00podaje do publicznej wiadomości wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie listy uszeregowanej alfabetycznie kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do dalszej części procesu rekrutacji,
- do1 kwietnia br. – rodzice składają potwierdzenie woli przyjęcia dziecka do przedszkola w postaci pisemnego oświadczenia.
- do 4 kwietnia br.komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości uszeregowane alfabetycznie listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych oraz informację o liczbie wolnych miejsc lub ich braku. Ww. listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację o najniższej liczbie punktów, która uprawniała do przyjęcia kandydata. Ponadto na listach umieszcza się datę podania do publicznej wiadomości opatrzoną podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. Listy umieszczone zostaną w siedzibie poszczególnych przedszkoli.
Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które nie zostały przyjęte mogą:
- Wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do danego przedszkola w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych, tj. od 4 kwietnia 2016 r. do 11 kwietnia 2016 r. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem, o którym mowa powyżej. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał
w postępowaniu rekrutacyjnym. - Wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. Dyrektor rozpatruje odwołanie
w terminie 7 dni od jego otrzymania. Na rozstrzygnięcie dyrektora danego przedszkola służy skarga do sądu administracyjnego.
Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym dziecko korzysta z wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu.
Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w przedszkolu, które przeprowadzało postępowanie rekrutacyjne, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
Na potrzeby rekrutacji przyjmuje się definicje:
1. Zamieszkanie:
a) zameldowanie stałe,
b) zameldowanie czasowe,
c) zamieszkanie potwierdzone stosownymi dokumentami np. pierwszą stroną rocznego zeznania podatkowego PIT (z potwierdzeniem jego złożenia w US za poprzedni rok podatkowy). Jeżeli zeznanie podatkowe zostało złożone drogą elektroniczną lub pocztą należy załączyć również potwierdzenie nadania.
2. Wielodzietność rodziny kandydata – oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci.
3. Samotne wychowanie kandydata w rodzinie – oznacza to wychowanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.
UWAGA: Oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia” (art. 20t ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty)
Formularze rekrutacyjne wraz z załacznikami dostępne są w budynkach przedszkoli oraz na stronach interenetowych placówek
http://www.przedszkole.jozefow.pl/pliki-dopobrania/category/2-rekrutacja.html
http://przedszkolenr1.michalin.szkolnastrona.pl/rekrutacja,m,mg,26.html