UWAGA! 20 kwietnia mija termin na składanie wniosków o przyjęcie do przedszkola. Rekrutacja do przedszkoli - kompendium
Trwa rekrutacja do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych oraz klas I szkół podstawowych. Przeczytaj o zasadach, kryteriach oraz punktacji.
REKRUTACJA DO PUBLICZNYCH PRZEDSZKOLI, ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH
W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH I KLAS I SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
W JÓZEFOWIE NA ROK SZKOLNY 2017/2018
- Rekrutacja do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych:
W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci:
1. będące mieszkańcami Józefowa,
2. urodzone w latach 2011 – 2014.
W terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego, rodzice/prawni opiekunowie dzieci uczęszczających do danego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej chcący kontynuować edukację w kolejnym roku, składają w tej placówcedeklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego (wzór deklaracji można pobrać w przedszkolu lub szkole).
UWAGA
Jeżeli rodzice dziecka dotychczas uczęszczającego do przedszkola, oddziału przedszkolnego nie złożą stosownej deklaracji w wyznaczonym terminie, wówczas dziecko objęte będzie procedurą rekrutacyjną obowiązującą na rok szkolny 2017/2018 i muszą złożyć wniosek o przyjęcie do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
Rodzice/prawni opiekunowie, którzy zamierzają zapisać dziecko do innego przedszkola, niż to, do którego dziecko dotychczas uczęszcza, muszą pamiętać, że w takim przypadku rekrutacja odbywa się na takich samych zasadach, jak w przypadku dziecka zapisywanego do przedszkola po raz pierwszy.
Rekrutacja odbędzie się do:
- przedszkoli publicznych w Józefowie, tj.:
1. Miejskiego Przedszkola Nr 1, przy ul. Kossaka 14;
2. Miejskiego Przedszkola Nr 2, przy ul. Sosnowej 17;
3. Przedszkola „Babyland”, przy ul. Bema 43a;
4. Przedszkola „Dębowe Ludki”, przy ul. Jasnej 6;
5. Przedszkola „Willa Jakubówka”, przy ul. Leśnej 19.
- oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych:
1. Szkole Podstawowej Nr 1 im. Olofa Palmego , ul. Mickiewicza 11;
2. Szkole Podstawowej Nr 2 im. Romualda Traugutta, u. Graniczna 26.
Rodzice/prawni opiekunowie, którzy zamierzają zapisać dziecko do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, muszą złożyć w terminie od 5.04 do 20.04.2017 r. do godziny 15.00 wypełniony i podpisany przez oboje rodziców/prawnych opiekunów wniosek (jeśli dotyczy).Podpisy złożone na wniosku są potwierdzeniem zgodności informacji zawartych we wniosku ze stanem faktycznym (wzór wniosku można pobrać
w wybranym przedszkolu, szkole).
Do wniosku rodzice/prawni opiekunowie dołączają kopie lub oryginały dokumentów potwierdzających spełnienie wybranych kryteriów:
1. ustawowych:
1) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata;
2) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane ze względu
na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
3) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację, akt zgonu, oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;
4) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą,
- Dokumenty, o których mowa w pkt 2-4 należy złożyć w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii, w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub
w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata lub pełnoletniego kandydata. - Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu
o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
2. dodatkowych, określonych przez organ prowadzący:
1) kopię pierwszej strony rocznego zeznania podatkowego PIT za poprzedni rok podatkowy potwierdzoną przez właściwy Urząd Skarbowy lub potwierdzoną elektronicznie;
2) oświadczenie o: aktualnym zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej; prowadzeniu działalności gospodarczej oraz o fakcie studiowania na dziennych studiach stacjonarnych (z podaniem szczegółowych danych teleadresowych);
3) kserokopię postanowienia sądu o objęciu rodziny nadzorem kuratorskim lub kserokopię decyzji administracyjnej o objęciu rodziny wsparciem asystenta rodziny.
Kandydaci biorący udział w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2017/2018
do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przyjmowani są w oparciu o liczbę punktów uzyskanych w zależności od spełnianych kryteriów. Kolejność złożenia wniosku nie ma żadnego wpływu na przyjęcie dziecka do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
Kryteria rekrutacyjne
Kryteria ustawowe:
W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnegobrane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
- wielodzietność rodziny kandydata;
- niepełnosprawność kandydata;
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
-niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
- objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Każde z wymienionych kryteriów ma wartość 100 punktów.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane będą pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący w uchwale Rady Miasta Józefowa
Nr 276/VII/2017 z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto Józefów:
| Kryteria według liczby punktów | Wartość kryterium |
1. | Dziecko, którego rodzice (opiekunowie prawni) mieszkają | 60 (w przypadku rozliczania podatku przez obydwoje rodziców -opiekunów prawnych) |
30 (w przypadku rozliczania podatku przez jednego z rodziców – opiekuna prawnego) | ||
2. | Dziecko, którego oboje rodzice (prawni opiekunowie) są zatrudnieni: na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, prowadzą działalność gospodarczą lub są studentami dziennych studiów stacjonarnych. | 30 |
3. | Dziecko, którego rodzeństwo będzie w bieżącym roku szkolnym kontynuowało edukację przedszkolną w danym przedszkolu. | 20 |
4. | Dziecko z rodziny objętej nadzorem kuratorskim lub wsparciem asystenta rodziny. | 10 |
| Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania: | 120 |
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora danego przedszkola, szkoły.
Po weryfikacji wniosków komisja rekrutacyjna:
1. 18 maja br. do godz.15.00podaje do publicznej wiadomości listę uszeregowaną alfabetycznie kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do dalszej części procesu rekrutacji,
2. do 22maja br. do godz.15.00 – rodzice/prawni opiekunowie składają potwierdzenie woli przyjęcia dziecka do przedszkola, oddziału przedszkolnego
w szkole podstawowej w postaci pisemnego oświadczenia,
3. do 25maja br. do godz. 15.00komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości uszeregowane alfabetycznie listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych oraz informację o liczbie wolnych miejsc lub ich braku. Ww. listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację o najniższej liczbie punktów, która uprawniała do przyjęcia kandydata. Ponadto na listach umieszcza się datę podania do publicznej wiadomości opatrzoną podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. Listy umieszczone zostaną w siedzibie poszczególnych przedszkoli, szkół.
Postępowanie uzupełniające:
1. od 16 do 17 sierpnia br. do godz.15.00 składanie wniosków o przyjęcie do przedszkola, oddziału przedszkolnego wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym,
2. od 18 do 21 sierpnia br. weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków
o przyjęcie do przedszkola, oddziału przedszkolnego i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych przez uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym,
3. 22 sierpnia br. do godz.15.00komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie listy uszeregowanej alfabetycznie kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do dalszej części procesu rekrutacji,
4. do 25 sierpnia br. do godz.15.00– rodzice/prawni opiekunowie składają potwierdzenie woli przyjęcia dziecka do przedszkola, oddziału przedszkolnego
w postaci pisemnego oświadczenia,
5. do 28 sierpnia br.do godz.15.00 komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości uszeregowane alfabetycznie listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych oraz informację o liczbie wolnych miejsc lub ich braku. Ww. listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację o najniższej liczbie punktów, która uprawniała do przyjęcia kandydata. Ponadto na listach umieszcza się datę podania do publicznej wiadomości opatrzoną podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. Listy umieszczone zostaną w siedzibie poszczególnych przedszkoli, szkół.
Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które nie zostały przyjęte mogą:
1. Wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do danego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem, o którym mowa powyżej. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał
w postępowaniu rekrutacyjnym.
2. Wnieść do dyrektora przedszkola, szkoły, odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od jego otrzymania. Na rozstrzygnięcie dyrektora danego przedszkola, szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
Na potrzeby rekrutacji przyjmuje się definicje:
1. Zamieszkanie:
a) zameldowanie stałe,
b) zameldowanie czasowe,
c) zamieszkanie potwierdzone stosownymi dokumentami np. pierwszą stroną rocznego zeznania podatkowego PIT (z potwierdzeniem jego złożenia w US za poprzedni rok podatkowy). Jeżeli zeznanie podatkowe zostało złożone drogą elektroniczną lub pocztą należy załączyć również potwierdzenie nadania.
2. Wielodzietność rodziny kandydata – oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci.
3. Samotne wychowanie kandydata w rodzinie – oznacza to wychowanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.
II.Zapisy do klas I publicznych szkół podstawowych:
Zapisy odbędą się w terminie 5.04-20.04.2017 r., a postępowanie uzupełniające
16.08-28.08.2017 r.
Przyjmowanie/rekrutacja odbędzie się do szkół publicznych w Józefowie, tj.:
1. Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Olofa Palmego , ul. Mickiewicza 11;
2. Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Romualda Traugutta, u. Graniczna 26;
3. Szkoły Podstawowowej Nr 3, ul. Leśna 39.
Przyjmowanie dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły
Do klasy I publicznej szkoły podstawowej obwodowej, przyjmuje się dzieci i młodzież na podstawie zgłoszenia rodziców, które zawiera:
1) imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL kandydata, a w przypadku braku numeru PESEL - serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
2) imiona i nazwiska rodziców kandydata;
3) adres poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata - o ile je posiadają
Rodzice/prawni opiekunowie, którzy zamierzają zapisać dziecko do klasy I szkoły podstawowej, w obwodzie której mieszka, muszą złożyć w terminie od 5.04 do 20.04.2017 r. do godziny 15.00 wypełnione i podpisane przez oboje rodziców/prawnych opiekunów zgłoszenie (jeśli dotyczy).Podpisy złożone w zgłoszeniu są potwierdzeniem zgodności informacji zawartych we wniosku ze stanem faktycznym (wzór zgłoszenia można pobrać w szkole obwodowej). Do zgłoszenia, rodzice/prawni opiekunowie muszą dołączyć oświadczenie o miejscu zamieszkania kandydata i rodziców kandydata. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
Rekrutacja dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły
Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami. W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący.
Rodzice/prawni opiekunowie, którzy zamierzają zapisać dziecko do I klasy szkoły podstawowej, poza obwodem której mieszka, muszą złożyć w terminie od 5.04 do 20.04.2017 r. do godziny 15.00 wypełniony i podpisany przez oboje rodziców/prawnych opiekunów wniosek (jeśli dotyczy).Podpisy złożone na wniosku są potwierdzeniem zgodności informacji zawartych we wniosku ze stanem faktycznym (wzór wniosku można pobrać w wybranym przedszkolu, szkole obwodowej). Do wniosku rodzice/prawni opiekunowie dołączają oświadczenia potwierdzające spełnienie wybranych kryteriów określonych przez organ prowadzący szkołę w uchwale Rady Miasta Józefowa
Nr 275/VII/2017 z 31 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Józefów:
Kryterium | Liczba punktów | Wymagane dokumenty potwierdzające spełnianie kryterium |
Dziecko zamieszkuje na terenie Miasta Józefowa | 50 punktów | Oświadczenie rodzica |
Dziecko, którego rodzeństwo uczęszcza i będzie uczęszczać w roku szkolnym, na który prowadzona jest rekrutacja do danej szkoły podstawowej | 20 punktów | Spełnienie kryterium stwierdza dyrektor na podstawie dokumentacji szkoły |
Ubieganie się o przyjęcie kandydata do szkoły zlokalizowanej najbliżej miejsca zamieszkania ucznia. | 10 punktów | Oświadczenie rodzica |
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora danej szkoły. Zadania i uprawnienia komisji rekrutacyjnej
Po weryfikacji wniosków komisja rekrutacyjna:
1. 18 maja br. do godz.15.00 podaje do publicznej wiadomości listę uszeregowaną
alfabetycznie kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów
niezakwalifikowanych do dalszej części procesu rekrutacji,
2. do 22maja br. do godz.15.00 – rodzice/prawni opiekunowie składają potwierdzenie
woli przyjęcia dziecka do szkoły w postaci pisemnego oświadczenia,
3. do 25maja br. do godz. 15.00komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości uszeregowane alfabetycznie listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych oraz informację o liczbie wolnych miejsc lub ich braku. Ww. listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację o najniższej liczbie punktów, która uprawniała do przyjęcia kandydata. Ponadto na listach umieszcza się datę podania do publicznej wiadomości opatrzoną podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. Listy umieszczone zostaną w siedzibie poszczególnych szkół.
Postępowanie uzupełniające:
1. od 16 do 17 sierpnia br. do godz.15.00 składanie wniosków o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
2. od 18 do 21 sierpnia br. weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków
o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych przez uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
3. 22 sierpnia br. do godz.15.00komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie listy uszeregowanej alfabetycznie kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do dalszej części procesu rekrutacji,
4. do 25 sierpnia br. do godz.15.00– rodzice/prawni opiekunowie składają potwierdzenie woli przyjęcia dziecka do szkoły w postaci pisemnego oświadczenia,
5. do 28 sierpnia br.do godz.15.00 komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości uszeregowane alfabetycznie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych oraz informację o liczbie wolnych miejsc lub ich braku. Ww. listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację o najniższej liczbie punktów, która uprawniała do przyjęcia kandydata. Ponadto na listach umieszcza się datę podania do publicznej wiadomości opatrzoną podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. Listy umieszczone zostaną w siedzibie poszczególnych szkół.
Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które nie zostały przyjęte mogą wnioskować
o uzasadnienie odmowy przyjęcia dziecka do szkoły, wnieść odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w sposób określony w punkcie I Rekrutacja do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.