Warsztaty marketingowe dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1
19 lutego 2018 w SP1 w Józefowie odbyły się warsztaty marketingowe pt. „Kids & Family Marketing”. Uczestniczyli w nich uczniowie z klas: Va, VIb i VIc. Spotkanie zorganizowały Elżbieta Strumidło i Emilia Nielepko. Warsztaty poprowadzone zostały przez wykładowcę Uniwersytetu Warszawskiego z Katedry Marketingu WZ - Monikę Skorek.
Celem przygotowanego programu było pokazanie uczniom jak z perspektywy producenta kreuje się nowe marki, które następnie mają trafić do grupy docelowej, by były przekonujące i rzetelne w oczach odbiorców.
Podczas spotkania wykorzystano różne techniki badawcze, by udowodnić młodym odbiorcom, że występuje różnica pomiędzy tym co klient widzi w marce, a tym, jaka marka faktycznie jest. Skorzystano z techniki personifikacji marki oraz blind testu. W pierwszym przypadku uczniowie uosabiali markę trampek „Converse”, w drugim przypadku wszyscy uczestnicy testowali smak różnych napojów typu cola, nie wiedząc którą markę w danym momencie smakują. Posłużono się także przypadkiem marki Frugo.
Spotkaniu towarzyszyła zabawa i wiele emocji. Na koniec uczniowie w małych grupach opracowali własną koncepcję marki kawy dla dzieci, którą chcieliby wprowadzić na rynek. Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy uczestnictwa i zostali zaproszeni na poczęstunek. Jedna z grup została za swój pomysł dodatkowo nagrodzona przez prowadzącą warsztaty.
Trzeba przyznać, że uczestnicy spotkania prezentowali ogólnie wysoki poziom wiedzy na temat zachowania konsumenta na rynku, co z pewnością znalazło odzwierciedlenie w zbudowanych koncepcjach marek produktowych. Tak trzymać! Być może wśród tych młodych ludzi znajduje się przyszły Steve Jobs?
Materiał SP1