Ważne informacje dot. Programu 500+
Uwaga! Prawo do otrzymywania świadczenia 500+ przyznawane jest na rok świadczeniowy i kończy się 31 maja br. Oznacza to, że wszyscy, którzy nadal chcą otrzymywać 500+ muszą złożyć wniosek do 30 czerwca.
Począwszy od 2021 r., prawo do świadczenia wychowawczego jest ustalane, co do zasady, na roczny okres świadczeniowy trwający od dnia 1 czerwca do dnia 31 maja następnego roku kalendarzowego. 30 czerwca br. mija termin składania wniosków o przyznanie świadczenia wychowawczego uprawniającego do wypłacenia świadczenia począwszy od 1 czerwca br.
11 czerwca 2021 r. wysłane zostały przelewy z wypłatą świadczenia wychowawczego przysługującego już na nowy okres świadczeniowy. Brak przelewu może oznaczać, że na nowy okres świadczeniowy nie został złożony wniosek lub trwa postępowanie wyjaśniające. Wcześniejsza wypłata świadczenia wychowawczego nie dotyczy osób, które zadeklarowały odbiór w placówce Poczty Polskiej. Tam termin wypłaty jest stały: 22-26 każdego miesiąca.
W przypadku braku przelewu należy złożyć wniosek lub skontaktować się z Referatem Rozwoju i Promocji Gospodarczej Urzędu Miasta Józefowa tel. 22 778-11-86; 22 779-00-10; 22 779-00-58.
Wnioski można składać:
- drogą elektroniczną czyli przez Internet za pośrednictwem portalu Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl ,
- przez bankowość elektroniczną
- przez portal PUE ZUS,
- drogą tradycyjną (papierową), czyli osobiście w urzędzie (do urny) lub za pośrednictwem poczty.
Wysyłając lub wypełniając wniosek należy pamiętać:
- o wpisywaniu w miejscu zamieszkania adresu w Józefowie (konieczne jest wpisanie nie tylko nazwy ulicy, ale i numeru domu),
- we wniosku należy wpisać wszystkie swoje dzieci do 18. roku życia,
- jeśli wniosek składa rozwiedziony rodzic, zobowiązany jest on do załączenia prawomocnego orzeczenia sądu orzekającego rozwód z ustalonym miejscem zamieszkania dzieci, chyba, że wcześniej już taki wyrok został dołączony,
- jeśli wniosek jest składany za pośrednictwem banku – należy sprawdzić, czy wszystkie dane się zgadzają – system bankowy często posiada autouzupełnianie i wczytuje dane meldunku stałego, który może być inny niż miejsce zamieszkania,
- wniosek składa się tylko raz - jednym kanałem i do jednego urzędu,
- obowiązkowe jest wypełnienie punktu 2 oświadczenia (część II POUCZENIA I OŚWIADCZENIA),
- w przypadku, gdy współmałżonek lub drugi rodzic dziecka (także były współmałżonek), przebywa poza granicami kraju, w państwie, gdzie mają zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego (kraje te są wymienione we wniosku na stronie 3 w przypisach), w uwagach należy podać dane tej osoby: imię i nazwisko, PESEL, kraj przebywania z dokładnym adresem, dokładny okres pobytu (dzień, miesiąc, rok), nazwę i adres pracodawcy lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. W takiej sytuacji wniosek przesyłany jest do Wojewody Mazowieckiego.
Brak wniosku do końca czerwca = brak wypłaty za miesiąc czerwiec (bez możliwości wyrównania).
Wnioski złożone po 1 lipca br. będą skutkowały wypłatą świadczenia począwszy od miesiąca złożenia wniosku.
(Miasto Józefów)