Zakres działań
Do zadań Referatu Administracji i Kadr należy zapewnienie obsługi organizacyjnej i administracyjno - gospodarczej Urzędu, prowadzenie spraw osobowych pracowników oraz prowadzenie spraw bhp, a w szczególności:
-
przygotowywanie pomieszczeń i obsługa spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika;
-
prenumerata czasopism i dzienników urzędowych;
-
nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych;
-
prowadzenie archiwum zakładowego i przekazywanie akt do archiwum państwowego;
-
przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza lub Sekretarzem;
-
nadzór nad utrzymywaniem porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd i Radę;
-
prowadzenie spraw związanych z konserwacją pomieszczeń i inwentarza biurowego Urzędu i Rady;
-
analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat z tym związanych;
-
zaopatrywanie Urzędu i Rady w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne;
-
prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych;
-
prowadzenie gospodarki drukami i formularzami;
-
prowadzenie księgi inwentarzowej;
-
prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową Urzędu i Rady;
-
prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych;
-
załatwianie spraw związanych z przyjmowaniem do pracy nowo zatrudnionych pracowników oraz praktykantów przyjmowanych do odbycia praktyk w Urzędzie;
-
prowadzenie spraw dotyczących urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, wychowawczych oraz szkoleniowych;
-
ewidencjonowanie czasu pracy i zwolnień lekarskich pracowników Urzędu a także okresowa ich analiza;
-
wydawanie świadectw pracy i zaświadczeń dotyczących pracy;
-
prowadzenie spraw z zakresu zaopatrzenia emerytalno-rentowego pracowników;
-
organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników;
-
zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy;
-
przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Referatami i stanowiskami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów;
-
przechowywanie uchwał podejmowanych przez organy miasta;
-
przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji;
-
podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady i jej komisji;
-
protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań Rady oraz jej komisji;
-
prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady, komisji i Burmistrza;
-
prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych;
-
organizowanie szkoleń radnych i członków komisji Rady;
-
współpraca z Referatem Zamówień Publicznych i Ochrony Środowiska w zakresie przestrzegania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych przy realizacji zamówień dotyczących funkcjonowania Rady i Urzędu;
-
okresowa analiza stanu bhp;
-
stwierdzanie zagrożeń zawodowych;
-
przeprowadzanie kontroli warunków pracy;
-
zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp;
-
przechowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń i instrukcji dotyczących bhp;
-
rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, w drodze do pracy i z pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań stanowiska pracy;
-
udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, w drodze do pracy i z pracy.