Józefów. Portal Urzędu Miasta. Ładowanie...

Zakres działań

Referat Oświaty, Kultury, Zdrowia i Sportu
 
Pracownicy: znajdź pracownika
 
Kierownik Referatu
Dorota Kembrowska
tel.: 22 779 00 23
 
 
Zakres działań:

Do zadań Referatu Oświaty, Kultury, Zdrowia i Sportu należy prowadzenie spraw związanych z zadaniami miasta jako organu prowadzącego gminne przedszkola, szkoły i placówki oświatowe, sprawy związane z ochroną zdrowia, kulturą i sztuką oraz sportem, wypoczynkiem i rekreacją, a w szczególności:

  1. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie tworzenia sieci szkolnej z uwzględnieniem prognoz demograficznych, uwarunkowań społecznych, pedagogicznych oraz ekonomicznych;

  2. przygotowywanie projektów statutów nowo zakładanych placówek oświatowych oraz propozycji zmian w statutach już uchwalonych;

  3. przygotowywanie dokumentacji związanej z tworzeniem, likwidacją i przekształcaniem placówek oświatowych;

  4. prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli;

  5. przygotowywanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli;

  6. prowadzenie spraw dotyczących dokonywania ocen dyrektorów placówek oświatowych;

  7. prowadzenie całokształtu spraw związanych z procedurą awansu zawodowego nauczycieli;

  8. analiza i opiniowanie arkuszy organizacyjnych szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli;

  9. zapewnienie bezpłatnego dowozu dzieci do i z placówek oświatowych, zgodnie z obowiązującymi w tej dziedzinie przepisami;

  10. kontrola realizacji obowiązku nauki, prowadzenie dokumentacji oraz postępowania administracyjnego w tych sprawach;

  11. realizacja zadań z zakresu pomocy socjalnej dla uczniów (stypendia);

  12. wydawanie decyzji w zakresie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych;

  13. nadzór nad działalnością placówek oświatowych, dla których miasto jest organem założycielskim;

  14. przygotowywanie analiz i opinii w sprawach związanych z planowaniem i wydatkowaniem środków finansowych przez placówki oświatowe;

  15. realizacja zadań wynikających z ustawy o systemie informacji oświatowej oraz z rozporządzeń wykonawczych wydanych na mocy tej ustawy;

  16. koordynowanie prac związanych z organizowaniem akcji "Lato w mieście" i "Zima w mieście", prowadzonej przez miejskie jednostki organizacyjne oraz inne podmioty funkcjonujące na terenie miasta, podejmujące działania w tym zakresie;

  17. opracowywanie projektów aktów prawnych dotyczących tworzenia, łączenia, przekształcania i likwidacji miejskich instytucji kultury;

  18. opracowywanie projektów aktów prawnych w sprawie powoływania i odwoływania dyrektorów miejskich instytucji kultury;

  19. prowadzenie rejestru miejskich instytucji kultury;

  20. prowadzenie całokształtu spraw związanych z organizacją imprez masowych i wydawaniem stosownych zezwoleń;

  21. nadzór nad działalnością miejskich instytucji kultury (Miejskiego Ośrodka Kultury i Biblioteki Miejskiej);

  22. przygotowywanie analiz i opinii w sprawach związanych z planowaniem i wydatkowaniem środków finansowych przez miejskie instytucje kultury;

  23. koordynacja prac związanych z organizacją festynu miejskiego;

  24. prowadzenie ewidencji miejsc pamięci narodowej;

  25. opracowywanie projektów aktów prawnych dotyczących tworzenia, przekształcania i likwidacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej;

  26. opracowywanie projektów aktów prawnych związanych z przeprowadzaniem konkursu na stanowisko kierownika zakładu opieki zdrowotnej;

  27. opracowywanie aktów prawnych dotyczących powoływania i odwoływania oraz funkcjonowania rady społecznej przy publicznym zakładzie opieki zdrowotnej;

  28. współdziałanie z zakładem opieki zdrowotnej w sprawie monitorowania stanu zdrowia mieszkańców miasta oraz potrzeb w zakresie organizacji opieki lekarskiej oraz opracowywania programów profilaktyki i promocji zdrowia;

  29. wykonywanie czynności administracyjnych wynikających z zadań miasta na rzecz zwalczania gruźlicy i chorób zakaźnych oraz współpraca w tym zakresie ze służbą zdrowia i właściwym Inspektorem Sanitarnym;

  30. przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących tworzenia lub likwidacji przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących tworzenia lub likwidacji jednostek organizacyjnych miasta, zajmujących się sprawami sportu i rekreacji;

  31. przygotowywanie projektów statutów nowo powstałych jednostek oraz propozycji zmiany tych statutów;

  32. opracowywanie projektów aktów prawnych w sprawie powoływania i odwoływania dyrektorów jednostek organizacyjnych miasta, zajmujących się sprawami sportu i rekreacji;

  33. tworzenie warunków prawno-organizacyjnych dla rozwoju kultury fizycznej i rekreacji ruchowej;

  34. inicjowanie działań na rzecz racjonalnego wykorzystania bazy sportowej i kulturalnej;

  35. koordynowanie prac związanych z organizowaniem imprez sportowych;

  36. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych;

  37. nadzór nad działalnością Integracyjnego Centrum Sportu i Rekreacji w Józefowie;

  38. przygotowywanie analiz i opinii w sprawach związanych z planowaniem i wydatkowaniem środków finansowych przez ICSiR w Józefowie;

  39. przygotowywanie projektów innych aktów prawnych podejmowanych przez organy miasta w sprawach będących przedmiotem działania Referatu, wynikających z przepisów szczególnych;

  40. realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, a w szczególności:

    1. organizowanie działalności w sferze zadań publicznych we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na zasadach i w formach określonych w ustawie,

    2. prowadzenie postępowania konkursowego w celu wyboru oferty na prowadzenie działalności pożytku publicznego, a w szczególności:

      • organizowanie i ogłaszanie otwartego konkursu ofert na wspieranie i powierzanie realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie,

      • przedstawianie propozycji powołania komisji konkursowej oraz obsługa merytoryczno - techniczna tej komisji,

      • przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawie powołania komisji konkursowej oraz w sprawie innych aktów niezbędnych do funkcjonowania tej komisji,

      • przyjmowanie ofert realizacji zadań publicznych wg wzoru określonego w drodze rozporządzenia ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego,

      • rozpatrywanie wspólnie z komisja ofert według kryteriów określonych w ustawie,

      • zawieranie umów o wykonanie zadania publicznego wg wzoru określonego w drodze rozporządzenia ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.

    3. kontrola i ocena realizacji zadania, w tym prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania oraz prowadzenie dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy,

    4. przyjmowanie i analiza sprawozdań z wykonania zadania publicznego wg wzoru określonego w drodze rozporządzenia właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego,

    5. przygotowywanie projektu rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w celu podjęcia uchwały przez Radę Miasta.

 

 

Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję politykę prywatności portalu. zamknij