Zakres działań
Referat Realizacji Budżetu
Pracownicy: znajdź pracownika
Jolanta Rudnicka
tel.: 22 779 00 34
Zakres działań:
Do zadań Referatu Realizacji Budżetu należy prowadzenie spraw związanych z uchwalaniem i realizacją budżetu miasta oraz obsługą finansowo-księgową, a w szczególności:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu miasta, sporządzanie projektu budżetu miasta oraz przedkładanie go w obowiązującym trybie do uchwalenia;
- przygotowywanie i sporządzanie kompletu materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza;
- dokonywanie analiz budżetu i bieżące informowanie Burmistrza o jego realizacji;
- opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz;
- prowadzenie ewidencji i rozliczeń zadań inwestycyjnych;
- kontrasygnata zawieranych umów;
- rozliczanie otrzymanych dotacji;
- analiza planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych;
- uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu miasta;
- nadzór nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych;
- prowadzenie księgowej ewidencji mienia komunalnego;
- prowadzenie ksiąg rachunkowych;
- rozliczanie inwentaryzacji;
- prowadzenie ewidencji, amortyzacji i rozliczeń środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych;
- dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego;
- obsługa finansowo-księgowa;
- prowadzenie gospodarki w zakresie druków ścisłego zarachowania;
- ewidencja wpłat z tytułu wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;
- prowadzenie rozliczeń z urzędami skarbowymi z tytułu należnych podatków;
- realizacja, spłata i ewidencja kredytów oraz pożyczek;
- przygotowywanie dokumentów do gotówkowego i bezgotówkowego dokonywania wydatków;
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem wynagrodzeń pracowników Urzędu i Straży Miejskiej;
- windykacja należności oraz prowadzenie spraw egzekucji administracyjnej w zakresie zadań wykonywanych przez Referat;
- prowadzenie odrębnej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji projektu "Zwiększenie potencjału inwestycyjnego regionu rozbudowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w Józefowie" zgodnie z procedurą rozliczania projektu oraz prowadzenie odrębnej ewidencji dla innych projektów realizowanych przez Miasto przy udziale środków Unii Europejskiej, a w szczególności:
- opracowywanie, aktualizacja i przekazywanie co miesiąc do banku BGK harmonogramu przekazywania transz,
- weryfikacja faktur pod względem formalno-rachunkowym,
- współudział w sporządzaniu wniosków o płatność, a w szczególności:
- sporządzanie kserokopii dokumentów źródłowych i przekazywanie do Referatu Inwestycji,
- opis faktur według wymagań instytucji pośredniczącej,
- numerowanie załączników do każdego dokumentu źródłowego,
- numerowanie załączników ogólnych do wniosku.
- sporządzanie sprawozdań Rb-27S i Rb-28S,
- archiwizowanie dokumentów finansowych projektu,
- współdziałanie z osobami zaangażowanymi w realizację projektu, zgodnie z procedurą rozliczania projektu.