Zakres działań
Kierownik Referatu
Edyta Komińczyk
Do zadań Referatu Rozwoju i Promocji Gospodarczej należy prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem ewidencji działalności gospodarczej oraz promocją miasta, a w szczególności:
-
prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej;
-
wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
-
wprowadzanie zmian w ewidencji działalności gospodarczej i wydawanie zaświadczeń o zmianach;
-
wydawanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej;
-
wydawanie zaświadczeń w sprawach działalności gospodarczej;
-
wykonywanie czynności pomocniczych związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego, polegających na zapewnieniu:
-
wglądu do Polskiej Klasyfikacji Działalności,
-
dostępu do urzędowych formularzy wniosków,
-
informacji o wysokości opłat i sposobie ich uiszczania,
-
informacji o właściwości miejscowej sądów rejestrowych,
-
-
przygotowywanie dokumentów i decyzji administracyjnych w zakresie wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych we współpracy z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
-
przygotowywanie decyzji wygaszających, cofających i odmawiających wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
-
wyliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych;
-
kontrola zgodności prowadzonej działalności handlowej i gastronomicznej z warunkami zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych;
-
przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ustalania czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych;
-
udzielanie i odmowa udzielenia zezwolenia na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób pojazdami samochodowymi, w tym taksówkami osobowymi;
-
wydawanie decyzji o cofnięciu, zmianie lub wygaśnięciu zezwoleń na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób pojazdami samochodowymi, w tym taksówkami osobowymi;
-
kontrola zgodności prowadzonej działalności z warunkami zezwolenia na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób pojazdami samochodowymi, w tym taksówkami osobowymi oraz przestrzegania warunków wykonywania tej działalności;
-
prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spraw załatwianych przez Referat;
-
przygotowywanie i opracowywanie materiałów promujących miasto, tj. informatorów i folderów o mieście, kalendarza, artykułów tematycznych dla prasy i innych informacji o mieście oraz gadżetów promujących miasto;
-
organizowanie i uczestnictwo w imprezach promujących miasto (targi, festyny, wystawy, konferencje, seminaria);
-
opracowywanie raportu o stanie społeczno-gospodarczym miasta oraz współpraca przy opracowywaniu strategii rozwoju miasta;
-
prowadzenie i aktualizowanie komputerowego banku informacji o firmach prowadzących działalność na terenie miasta;
-
opracowywanie programów wspierania rozwoju lokalnej przedsiębiorczości oraz organizowanie tematycznych spotkań gospodarczych;
-
współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami konsumenckimi, izbami handlowymi i samorządem gospodarczym w zakresie promocji miasta;
-
redagowanie i aktualizacja aktywnej strony w internecie;
-
współpraca z samorządem powiatowym w podejmowaniu działań na rzecz przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;
-
organizacja na terenie miasta obchodów rocznic świąt państwowych (m.in. 3 maja, 1 sierpnia, 1 września, 11 listopada) i innych obchodów rocznicowych (m. in. Pomnik Lotników Alianckich);
-
redagowanie podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej oraz udostępnianie informacji publicznej w sposób określony w ustawie o dostępie do informacji publicznej;
-
prowadzenie całokształtu spraw związanych z wydawaniem czasopisma "Józefów nad Świdrem - pismo samorządowe, a w szczególności przygotowywanie umów dla redaktora naczelnego, drukarni oraz innych osób współpracujących przy redagowaniu i wydawaniu czasopisma.