Józefów. Portal Urzędu Miasta. Ładowanie...

Zakres działań

Referat Rozwoju i Promocji Gospodarczej
 
Pracownicy: znajdź pracownika

Kierownik Referatu
Edyta Komińczyk

tel.: 22 779 00 58
 
 
Zakres działań:

Do zadań Referatu Rozwoju i Promocji Gospodarczej należy prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem ewidencji działalności gospodarczej oraz promocją miasta, a w szczególności:

  1. prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej;

  2. wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;

  3. wprowadzanie zmian w ewidencji działalności gospodarczej i wydawanie zaświadczeń o zmianach;

  4. wydawanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej;

  5. wydawanie zaświadczeń w sprawach działalności gospodarczej;

  6. wykonywanie czynności pomocniczych związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego, polegających na zapewnieniu:

    1. wglądu do Polskiej Klasyfikacji Działalności,

    2. dostępu do urzędowych formularzy wniosków,

    3. informacji o wysokości opłat i sposobie ich uiszczania,

    4. informacji o właściwości miejscowej sądów rejestrowych,

  7. przygotowywanie dokumentów i decyzji administracyjnych w zakresie wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych we współpracy z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

  8. przygotowywanie decyzji wygaszających, cofających i odmawiających wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;

  9. wyliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych;

  10. kontrola zgodności prowadzonej działalności handlowej i gastronomicznej z warunkami zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych;

  11. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ustalania czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych;

  12. udzielanie i odmowa udzielenia zezwolenia na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób pojazdami samochodowymi, w tym taksówkami osobowymi;

  13. wydawanie decyzji o cofnięciu, zmianie lub wygaśnięciu zezwoleń na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób pojazdami samochodowymi, w tym taksówkami osobowymi;

  14. kontrola zgodności prowadzonej działalności z warunkami zezwolenia na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób pojazdami samochodowymi, w tym taksówkami osobowymi oraz przestrzegania warunków wykonywania tej działalności;

  15. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spraw załatwianych przez Referat;

  16. przygotowywanie i opracowywanie materiałów promujących miasto, tj. informatorów i folderów o mieście, kalendarza, artykułów tematycznych dla prasy i innych informacji o mieście oraz gadżetów promujących miasto;

  17. organizowanie i uczestnictwo w imprezach promujących miasto (targi, festyny, wystawy, konferencje, seminaria);

  18. opracowywanie raportu o stanie społeczno-gospodarczym miasta oraz współpraca przy opracowywaniu strategii rozwoju miasta;

  19. prowadzenie i aktualizowanie komputerowego banku informacji o firmach prowadzących działalność na terenie miasta;

  20. opracowywanie programów wspierania rozwoju lokalnej przedsiębiorczości oraz organizowanie tematycznych spotkań gospodarczych;

  21. współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami konsumenckimi, izbami handlowymi i samorządem gospodarczym w zakresie promocji miasta;

  22. redagowanie i aktualizacja aktywnej strony w internecie;

  23. współpraca z samorządem powiatowym w podejmowaniu działań na rzecz przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;

  24. organizacja na terenie miasta obchodów rocznic świąt państwowych (m.in. 3 maja, 1 sierpnia, 1 września, 11 listopada) i innych obchodów rocznicowych (m. in. Pomnik Lotników Alianckich);

  25. redagowanie podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej oraz udostępnianie informacji publicznej w sposób określony w ustawie o dostępie do informacji publicznej;

  26. prowadzenie całokształtu spraw związanych z wydawaniem czasopisma "Józefów nad Świdrem - pismo samorządowe”, a w szczególności przygotowywanie umów dla redaktora naczelnego, drukarni oraz innych osób współpracujących przy redagowaniu i wydawaniu czasopisma.

 

Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję politykę prywatności portalu. zamknij