Zakres działań
Referat Wymiaru i Kontroli Podatkowej
Do zadań Referatu należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i
poborem podatków, opłat i innych należności, a w szczególności:
1) udział w przygotowywaniu materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu miasta oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza w zakresie spraw będących przedmiotem działania Referatu;
2) przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych;
3) prowadzenie ewidencji oraz wymiar należności z tytułu podatków: od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych osób fizycznych i prawnych oraz opłaty za posiadanie psów;
4) naliczanie opłaty targowej;
5) wydawanie decyzji w sprawie zwrotu opłaty skarbowej;
6) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat;
7) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i faktycznym deklaracji podatkowych składanych przez podatników;
8) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i o nie zaleganiu z opłatą podatków i opłat;
9) sporządzanie sprawozdań i informacji dotyczących podatków i opłat;
10) prowadzenie w terenie kontroli dotyczących podatków i opłat;
11)sporządzanie harmonogramów i sprawozdań z przeprowadzonych kontroli podatkowych;
12) koordynacja pomocy publicznej, opracowywanie zbiorczych sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej (kwartalnych i rocznych) oraz przekazywanie ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej;
13) bieżąca współpraca z Referatem Windykacji Należności.