Zmiany w programie Czyste Powietrze - możliwość zwrotu do 90% poniesionych kosztów
Pod koniec stycznia 2022 roku weszły w życie nowe standardy programu Czyste Powietrze pozwalające na uzyskanie przez Beneficjentów o najniższych dochodach najwyższych kwot dofinansowania. Trzecia część programu „Czyste Powietrze” skierowana jest do osób których miesięczny dochód nie przekracza kwoty 900 zł (gospodarstwo wieloosobowe) lub 1260 zł (gospodarstwo jednoosobowe) oraz dla osób mających prawo do zasiłku i pobierających ten zasiłek minimum przez okres 6 miesięcy.
O dotacje mogą ubiegać się właściciele bądź współwłaściciele jednorodzinnych budynków mieszkalnych bądź lokali mieszkalnych w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych z wyodrębnioną księgą wieczystą. Wnioski o dofinansowanie można składać całkowicie on-line poprzez serwis www.gov.pl bądź poprzez Portal Beneficjenta który pozwala na elektroniczne wypełnienie wniosku oraz jego weryfikację, lecz wiążę się z koniecznością przesłania pocztą bądź złożenia osobiście wersji papierowej wniosku wraz z załącznikami w Urzędzie Miasta Józefów lub bezpośrednio do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Istotne zmiany Programu (dotyczą wszystkich beneficjentów):
-
Usunięcie możliwości składania wniosku o płatność przed zawarciem umowy dotacji;
-
Dopuszczenie kotłów dwupaliwowych zgazowujących drewno i spalających pellet drzewny, jako zgodnych z celami Programu;
-
Dodanie wyjątku dla przypadku, gdy opóźnienie rozliczenia wynika z przesunięcia terminu przyłączenia gazu przez operatora. Dopuszcza się wtedy wydłużenie okresu realizacji przedsięwzięcia o więcej niż 6 miesięcy (taki limit obowiązuje także w pozostałych przypadkach);
-
Doprecyzowanie wymagań dla przewodów kominowych w przypadku kotłów na paliwo stałe, ze względów bezpieczeństwa.
Starając się o dofinansowanie w ramach 3 Części Programu priorytetowego Czyste Powietrze nie ma możliwości uzyskania dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego. Ponadto ważną zmianą w Programie jest możliwość rozliczenia dofinansowania wyłącznie poprzez wypełnienie elektronicznego wniosku o płatność, dostępnego na specjalnej platformie. Przy uzupełnianiu zarówno wniosku o dofinansowanie jak i wniosku o płatność mieszkańcy mogą skorzystać z pomocy pracownika urzędu.
Informujemy, iż w związku z wejściem 3 Części Programu zmianie uległ Program Priorytetowy, Regulamin Programu oraz wniosek o dofinansowanie i wniosek o płatność. Przed złożeniem wniosku prosimy o zapoznanie się z treścią powyższych dokumentów. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej projektu: https://czystepowietrze.gov.pl .
Serdecznie zapraszamy do udziału w Programie !
Informacje o programie:
- doradcy energetyczni NFOŚiGW – doradztwo-energetyczne.gov.pl
- infolinia Programu Czyste Powietrze tel. +48 (22) 340 40 80
- gminny punkt konsultacyjno-informacyjny Programu Czyste Powietrze
Adres: Urząd Miasta Józefowa, ul. Kard. Wyszyńskiego 1, 05-420 Józefów – Budynek A
tel. +48 789 036 769 lub +48 (22) 778 11 82
e-mail: m.bogusz@jozefow.pl
(czystepowietrze.gov.pl)