Józefów. Portal Urzędu Miasta. Ładowanie...

Zobacz odpowiedzi



Ilość: 2811

Lp. Data Pytanie / Odpowiedź
11. 2024-04-04
Szanowny Panie Burmistrzu.
Jak zwykle, ja i moja rodzina zagłosujemy na Pana. Jako mieszkanka Michalina mam jednak pytania i liczę na odpowiedź:
1) Kiedy będzie położony asfalt na krótkim odcinku od ulicy Urocza 2?
2) Kiedy będzie porządek przy 3 Maja 13A - zniszczone trawniki, blokada chodnika, śmieci? (Problem nie nowy, baner Wyprzedaż okien i czyszczenie placu , umieszczony id kilku lat na ogrodzeniu - to fikcja )
3) Kiedy będą dosadzone drzewka na ulicy od 3 Maja 3 do Armii Krajowej? Zostało posadzonych kilka drzewek, ale to jest namiastka.
Pozdrawiam Pana
-- Maria
Odpowiedź:

Szanowna Pani. Bardzo dziękuję za Państwa wsparcie.

1) Pas drogowy ul. Uroczej na odcinku Westerplatte – Wąska jest wciąż nieuregulowany, więc Miasto nie może przeprowadzać na nim inwestycji. Wniosek o uregulowanie złożyliśmy do wojewody już dawno temu, składaliśmy ponaglenia w tej sprawie i złożymy je ponownie. Niezbędnym działaniem będzie również nabycie przez miasto skosów działek aby zapewnić widoczność dla uczestników ruchu drogowego. Powyższe działania umożliwią wykonanie projektu, a następnie modernizację drogi. Niestety określenie konkretnego terminu położenia asfaltu nie jest jeszcze możliwe.

2) Obecnie toczy się w tej sprawie postępowanie skargowe przed sądem administracyjnym. Czekamy na jego zakończenie.

3) Pytanie dotyczy drogi, która jest zarządzana przez szczebel powiatowy. Miasto ubiegało się o zgodę Zarządu Dróg Powiatowych (ZDP) na dosadzanie drzew w drogach, które są w jego gestii, ale niestety jej nie otrzymało. Będziemy ponawiać prośby. Kontakt z ZDP możliwy jest np. poprzez mail: zdp@powiat-otwocki.pl . Pozdrawiam serdecznie.

12. 2024-04-04
Panie Burmistrzu na koniec roku 2023 Miasto uchwaliło bon żłobkowy który miał zrekompensować brak żłobka miejskiego w Józefowie. Pytanie dlaczego co 3 miesiące trzeba składać komplet dokumentów o zatrudnieniu obojga rodziców + dodatkowe oświadczenia + ...? Dlaczego Miasto zamiast ułatwiać życie mieszkańcom je komplikuje? Wyjaśnię, że Rodzice, którzy pracują w Warszawie od 8 do 16 potrzebują co najmniej godziny na dotarcie do pracy tak więc obecna forma wnioskowania jest absurdalna. Żyjemy w wieku cyfryzacji i promujemy eko ale w Józefowie jest inaczej - zmieńmy to.... Przypomnę, że deklarował Pan zmianę od 22 marca i nie dotrzymał Pan słowa - to przykre
-- Marek
Odpowiedź:

Dzień dobry. Nowe zasady przyznawania bonu żłobkowego należy uznać za testowe. Zgodnie z uchwałą Rady Miasta od grudnia 2024 r. rodzice będą składali wniosek już tylko raz w roku, ale przyjrzę się wraz z radnymi i MOPS możliwości przyspieszenia tego terminu.

13. 2024-04-03
Witam.
Szanowny
Panie Burmistrzu co Pan zamierza dla poprawienia bezpieczeństwa na Rondzie u zbiegu ul.Jarosławskiej -Piłsudskiego czy w końcu zamontuje Pan kamerę na Rondzie aby niemyślący kierowcy nie kręcili tak zwanych Bączków tyle się mówi o bezpieczęństwie na pewno zaraz Pan powie że jest zamontowana kamera na słupie od strony wjazdu na Rondo (od Otwocka) ale ona ustawiona jest na wyjazd z KFSI czy temu ma służyć za pieniądze podatników . Przecież Miasto Otwock na granicy przed rzeką Świder umocował dwie kamery na wyjazd i wjazd czyli jest podgląd .Czy kamery na ul. Wiązowskiej są sprawne o ile mi wiadome nie są sprawne nie mają czystego obrazu . Dlaczego można było zamontować kamerę na Rondzie Wyszyńskiego Jarosławska oba Ronda są na drodze wojewódzkiej.
-- Andrzej
Odpowiedź:

Dzień dobry. Kamera na rondzie Andriollego nie jest skierowana na KFC, ale w kierunku wyjazdu z Otwocka i jej funkcją, podobnie jak kamer w ul. Wiązowskiej, jest identyfikacja numerów rejestracyjnych. Ich lokalizacja została ustalona razem z policją. Obie kamery działają bezbłędnie i rejestrują przejeżdżające pojazdy od przodu, z obu kierunków.

14. 2024-03-31
Dzień dobry Panie Burmistrzu. Bardzo prosiłbym Pana o pomoc w zorganizowaniu naprawy ul. Wilczej na wysokości posesji nr 28. Po każdych opadach powstaje w tym miejscu głębokie bajoro błotne. Ostatnie równanie nawierzchni tej ulicy było już dawno. Konieczne jest wysypanie nowej warstwy tłucznia. Proszę o pomoc ponieważ nie da się przejść ta ulicą suchą nogą a dzieci chodzą do szkoły i jeżdżą rowerami - ubłocone. Z góry dziękuję i pozdrawiam
-- Marcin
Odpowiedź:

Dzień dobry. Ulica została wyrównana i zawałowana. Pozdrawiam.

15. 2024-03-28
Dzień dobry Panu. Chciałbym zaproponować do rozważenia budowę miejskiego WC z prawdziwego zdarzenia. Z oddzielnymi pomieszczeniami dla kobiet i mężczyzn, pomieszczeniem do przebrania się, odświeżenia się, z przewijakami dla dzieci. Oczywiście wszystko pod nadzorem osoby/osób na miejscu, utrzymujących to wszystko w należytym porządku. Biorąc pod uwagę zwariowany tryb życia jaki prowadzimy to osobom jadącym z/do pracy/szkoły, takie miejsce było by bardzo na rękę. Oczywiście mówię o ścisłym centrum miasta czyli trójkąta urząd/PKP/Pomnik Piłsudskiego. Może pomyśleć o przebudowie byłej już księgarni? Poddaję to pod Pana ocenę. Pozdrawiam. Piotr.
-- Mieszkaniec
Odpowiedź:

Dzień dobry. W ścisłym centrum miasta jest kilka ogólnodostępnych toalet: przy Willi Frankówka, z podziałem na męskie i damskie i dla niepełnosprawnych, za MOK, w trzech publicznych budynkach Urzędu Miasta oraz w 2 obiektach MOK w godzinach ich pracy.

Budynek księgarni jest we władaniu osoby prywatnej. Pozdrawiam.

16. 2024-03-27
Panie Burmistrzu,
Wracam do pytania o datę wymiany latarni na ul. Godebskiego. W listopadzie 2023 informował Pan, że wymiana planowana jest jest na lata 2024-25. Czy mamy już termin bardziej sprecyzowany?
Z góry dziękuje.
-- Jan
Odpowiedź:

Dzień dobry. Jesteśmy na etapie wyboru wykonawcy projektu wymiany wyeksploatowanych słupów latarni wraz z oprawami na ulicy Godebskiego - od Orlej do Bez Nazwy 24.

Po wykonaniu i zatwierdzeniu projektu przystąpimy do modernizacji, która planowana jest  na koniec br. lub w 2025 r. - w zależności od posiadanych środków finansowych w budżecie miasta. Pozdrawiam.

17. 2024-03-26
Witam. Panie Burmistrzu. W związku z sytuacją jak dzieje się u Naszych wschodnich sąsiadów, chciałbym zaproponować żeby w Naszym mieście pomyśleć sposobach informowania mieszkańców o nagłym zagrożeniu, miejscach tymczasowego schronu. Może zorganizować jakiś Nasz józefowski, centralny sposób informacji, ostrzegania? Może pomyśleć o budowie miejskiego schronu? Poinformować mieszkańców o rodzajach alarmów (ostrzeżeń), może poprzez miejski monitoring, syrenę? Wszystko co teraz piszę wydaję się rzeczą abstrakcyjną, ale jeśli nawet za kilka lat coś ma się wydarzyć, to nie warto być chociaż trochę przygotowanym? Chociażby na sprawną ewakuację? Może warto zacząć to robić małymi kroczkami, żeby nie wystraszyć ludzi, a powoli przygotować "w razie czego". Nikomu to nie zaszkodzi.
-- Mieszkaniec
Odpowiedź:

Dzień dobry. Dziękuję za to pytanie. Dotknął Pan bardzo istotnego problemu, któremu poświęcam wiele uwagi.

Od kilku lat na terenie Józefowa funkcjonuje system służący do ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach, tzw. „Mazowieckie Syreny +”. System ma wiele funkcjonalności, w tym przekazywanie komunikatów głosowych o zagrożeniach. Podawanie mieszkańcom informacji przez głośniki jest również możliwe przez monitoring miejski. Ponadto o najważniejszych wydarzeniach w mieście, awariach, a ewentualnie również sytuacjach kryzysowych miasto może informować przez aplikację mMieszkaniec, do zainstalowania której serdecznie namawiam.

Istnieje również ogólnopolska aplikacja „schrony”, która informuje gdzie znajdują się budowle ochronne o różnym stopniu ochrony (aplikację tą przygotowała Państwowa Straż Pożarna po zinwentaryzowaniu miejsc ukrycia dla ludności). W chwili obecnej oczekujemy na Ustawę o obronie cywilnej, która powinna doprecyzować jakie wymagania powinny spełniać budowle ochronne i jakie będą zadania i możliwości miast w tym zakresie.

Oprócz budowy schronów zagadnienie obrony cywilnej niesie ze sobą inne zadania, które dadzą mieszkańcom poczucie bezpieczeństwa na wypadek sytuacji kryzysowych.

18. 2024-03-22
Panie Burmistrzu,
w dniu wczorajszym /22.03.24r. / w Willi Frankówka odbyło się przedświąteczne spotkanie z seniorami naszego miasta. Byłam też zaproszona na to spotkanie. Przy wjeździe na parking nie zauważyłam 'wysuwanego słupka" blokującego wjazd i uderzyłam samochodem
Niestety samochód został poważnie uszkodzony, został przewieziony do warsztatu
na lawecie. czy nie sądzi Pan -
- że słupek ten nie powinien być wysunięty w momencie kiedy odbywa się jakieś spotkanie w Willi i kierowcy korzystają z przyległego parkingu zwłaszcza że były jeszcze miejsca na parkingu.
- czy słupek ten nie powinien być oznaczony kolorem np żółtym lub czerwonym gdyż w obecnym kolorze zlewa się z wyłożoną kostką.
-- Elżbieta
Odpowiedź:

Dzień dobry, wjazd na parking został ograniczony i obecnie jest dostępny tylko dla osób upoważnionych, w tym z niepełnosprawnościami. Zmniejszy to ruch na parkingu, co poprawi komfort wypoczywających przy tężni oraz zwiększy bezpieczeństwo osób przebywających w pobliżu. Goście Willi Frankówka mogą parkować po drugiej stronie ulicy, przed Urzędem Miasta.

Słupek został dodatkowo oklejony żółto - czarną taśmą.

19. 2024-03-22
Dzień dobry, Panie Burmistrzu mam nadzieję ,że w dalszym okresie też w tej roli będzie Pan występował ,kiedy zostanie zaopatrzona w wodociąg i kanalizację ul.Wiązowska od Rybackiej do Pstrągowej i dalej. ,po obu stronach ulicy Pozdrawiam Agnieszka
-- Agnieszka
Odpowiedź:

Dzień dobry, ul. Wiązowska jest drogą wojewódzką, w dodatku na gwarancji po gruntownym remoncie przeprowadzonym przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich, co stanowi poważną przeszkodę dla budowy infrastruktury podziemnej. Priorytetowo traktujemy budowę sieci wod-kan na terenach gęściej zabudowanych; natomiast przy ul. Wiązowskiej na odcinku od ul. Rybackiej do Pstrągowej znajdują się trzy domy, które mogłyby korzystać z wybudowanej sieci. Z powyższych powodów termin realizacji sieci wod-kan na ww. odcinku nie został jeszcze sprecyzowany.  Pozdrawiam

20. 2024-03-20
Minął kolejny rok. Ubywa w Józefowie zielonych terenów i kolejne dziesiątki Drzew zostały wycięte. Co ma zamiar pan Burmistrz zrobić w tej sprawie? Powietrze w czasie mrozu i mgły jest jest potwornie śmierdzące. Nic się nie zmienia. Może wreszcie jakieś nowe pomysły i konkretna kontrola aby wyłapać smrodziuchy i zmusić do wymiany.
-- Mariola
Odpowiedź:

Nie mogę się zgodzić, że w zakresie ochrony powietrza nic się nie zmienia. Według rankingu Polskiego Alarmu Smogowego nasze miasto jest w pierwszej dziesiątce gmin w obwarzanku warszawskim pod względem najmniejszej liczby „kopciuchów” i jest to ogromny awans na przestrzeni kilku lat.

Na to się złożyły się m.in. właśnie działania miasta - likwidacja 85 kopciuchów w zasobie miejskim oraz 293 starych kotłów dzięki dofinansowaniu z budżetu miasta.

Ponadto nasze miasto oferuje dotacje gminne do wymiany starych kotłów, stworzyliśmy punkt konsultacyjny programu Czyste Powietrze, szkoły i urząd prowadzą liczne działania edukacyjne Straż Miejska i urzędnicy przeprowadzają kontrole przestrzegania uchwały antysmogowej, także za pomocą dronów i weryfikację źródeł ciepła, a za złamanie przepisów nakładane są mandaty. Efekt tych działań widoczny jest na wskaźnikach jakości powietrza, które wskazują znacznie niższe, niż kilka lat temu, stężenie pyłu zawieszonego PM10.

Nadal nie ustajemy w staraniach aby kolejne źródła emisji zanieczyszczeń znikały z naszego miasta.

< 1 2 3 4 ... 282 >
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję politykę prywatności portalu. zamknij