Zobacz odpowiedzi
Ilość: 2847
Lp. | Data | Pytanie / Odpowiedź |
---|---|---|
2451. | 2013-04-11 |
Może mi Pan odpowiedzieć w paru słowach. Dlaczego Józefów wybiera firmę P.H.U LEKARO, jest to najtańsza firma w promieniu 50km, a za wywóz śmieci liczy sobie Pan najdrożej w Powiecie. Co ma Pan na swoją obronę. Dziękuję. Odpowiedź:
W przetargu wystartowało sześć firm. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło nam P.H.U LEKARO. Ogłaszając przetarg braliśmy pod uwagę m. in. liczbę naszych mieszkańców, morfologię odpadów i charakter zabudowy. Z naszych szacunków wynikało, że jednostkowy koszt za wywóz odpadów komunalnych wyniesie 13,20 zł (odpady segregowane) oraz 26 zł (bez segregacji). W wyniku przetargu udało się te stawki zmniejszyć do odpowiednio: 10 i 17 złotych.
|
2452. | 2013-04-11 |
Czy można tak zorganizować pracę w obu przedszkolach (józefowskie i michalińskie) podczas wakacji tak aby jedno pracowało w lipcu a drugie w sierpniu? Dla rodziców pracujących zapewnieni opieki podczas całego miesiąca jest ciężkie do wykonania. Odpowiedź:
W okresie wakacji przedszkolem dyżurującym będzie placówka nr 2 na ul. Sosnowej. W okresie wakacji mamy zaplanowane duże remonty, ponadto pracownicy muszą wykorzystać przysługujące im urlopy. Dlatego ustaliliśmy że dyżur odbywać się będzie tylko w lipcu. |
2453. | 2013-06-01 |
Panie Burmistrzu! Czy są plany umożliwienia pieszym i rowerzystom przejście i przejazd przez wiadukt na ulicy Wiązowskiej? Na wiadukcie jest fragment chodnika, poszerzenie nasypu pomogłoby połączyć w tej chwili podzielone części naszego miasta. Okoliczni mieszkańcy muszą iść lub jechać aż do przejazdu kolejowego w centrum miasta - to spore utrudnienie i rzecz nielogiczna, biorąc pod uwagę że to jedyny bezkolizyjny przejazd przez tory w Józefowie. Odpowiedź:
Ulica o której Pani wspomina podlega Zarządowi Dróg Wojewódzkich. Miasto Józefów przygotowało zarys projektu takiej inwestycji w dwóch wariantach, koszt pierwszego to 1,8 miliona złotych, drugiego - 4,7 miliona. Zarządca nie wyraził jednak zainteresowania tym zagadnieniem. |
2454. | 2013-06-02 |
Panie Burmistrzu, prosimy o przedłużenie terminu na robienie porządków i palenie odpadów zielonych oraz gałęzi, gdyż z uwagi na deszcze nie można było ich palić. Prosimy rozszerzyć termin aż do końca lipca. Na naszych posesjach jest zbyt wiele odpadów zielonych, by technicznie można było je spakować i powkładać do worków. Chyba że miasto zaoferuje bezpłatną pomoc przy pakowaniu i wywożeniu. Odpowiedź:
Ustawa nie pozwala na przedłużenie tego terminu. Jednak w szczególnych przypadkach (osoby chore, starsze, samotne) rozważymy pomoc w transporcie odpadów zielonych do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów. Proszę o kontakt z Referatem Gospodarki Komunalnej (bud. „A”, tel.: 22 779-00-55).
|
2455. | 2013-06-02 |
Panie Burmistrzu, Rekrutacja do przedszkoli odbyła się wcześnie i bez należytej informacji dla zainteresowanych rodzin. Spodziewający się rekrutacji w okresie III-IV, jak w innych gminach, stracili szansę na zapisanie dziecka, mimo oczekiwanego wsparcia (mamy 3kę dzieci i oboje pracujemy). Miejsca były rozdzielone wcześniej, na nic odwołanie. Ogólnie jestem b. zadowolony z Samorządu, tu jednak organizacja była zła. W 2014 r. oczekiwałbym lepszej informacji, inaczej niestety "Józefów pożegna PITA". Odpowiedź:
Jestem przekonany, że rekrutacja odbyła się zgodnie z prawem. Weźmiemy pod uwagę Pana głos planując przyszłoroczne rekrutacje. |
2456. | 2013-04-12 |
Panie Burmistrzu, czy i kiedy zostanie ustanowiony miejscowy plan zagospodarowania dla Nowej Wsi (ul. podstołeczna) Odpowiedź:
Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Nowej Wsi jest w trakcie opracowywania (po wyłożeniu do wglądu publicznego). Obecnie Urząd Miasta jest w trakcie uzyskiwania zgód na zmianę przeznaczenia gruntów leśnych na cele nieleśne u Marszałka Województwa oraz znoszenia ochronności lasów na terenie objętym projektem planu miejscowego. Czynności te trwają już ponad rok i obecnie nie jest znany termin ich zakończenia.
|
2457. | 2013-06-02 |
Chciałbym zwrócić uwagę na osoby nietrzeźwe w okolicach TESCO jest co raz więcej i siedzą na parkanach sklepu, trawie lub podchodzą do ludzi i proszą niby o pomoc, a jednym lekarstwem dla nich to tanie winko lub piwo, tak potrzeba im pomocy, ale fachowej pomocy lekarskiej. Są to ludzie, którzy mają jakieś problemy na tle z alkoholem. Czy Policja i Straż Miejska może patrolować ten rejon i zwrócić do komisji z problemami z alkoholowej by zajęła się tym problemem? Pozdrawiam Odpowiedź:
Przekazałem tę sprawę Straży Miejskiej.
|
2458. | 2013-04-13 |
Szanowny Panie, Czy przewiduje Pan wymianę choć jednego z chodników przy ulicy Sobieskiego? Jest to jedna z główniejszych ulic Michalina, prowadzi również do Przedszkola. Obecnie przejście nią grozi połamaniem nóg. Jeśli dawno Pan tam nie zaglądał to zapraszam serdecznie i radzę uważnie patrzeć pod nogi. Odpowiedź:
Wymiany chodników na ul. Sobieskiego nie ma w planach finansowych roku 2013.
|
2459. | 2013-04-13 |
Witam, W Pańskich okolicach (nie wspominając już ulicy Nowej..) nowe chodniki są na wszystkich strategicznych ulicach, na Wyszyńskiego jest nowy chodnik po obu stronach ulicy. Czy to rzeczywiście była niezbędna inwestycja? Niestety muszę zgodzić się z przedmówcami, że dba Pan tylko o swoje okolice. Odpowiedź:
Chodnik na ul. Wyszyńskiego, która jest drogą wojewódzką, istniał od lat. W wyniku prac związanych z budową instalacji wodno-kanalizacyjnej został zniszczony. Odbudowany został za przewidziane na ten cel środki. W blisko 75% inwestycję tę sfinansowała Unia Europejska.
|
2460. | 2013-04-14 |
Dobra wiadomość to obniżka ceny za wywóz śmieci. Ale kolejny raz zadaję pytanie: czy w tej cenie jest wywóz śmieci "kuchennych" w ilości większej niż 1 worek na 2 tygodnie? Odpowiedzi od Pana Burmistrza dotyczyły worków ze śmieciami posegregowanymi. Ale co z tymi. które są poza segregacją? Czy firma ma obowiązek zabrać z posesji każdą ilość (2, 3 lub 4 z 2 tygodni) worków z takimi śmieciami? Odpowiedź:
W cenie 10 zł od osoby przy segregacji odpadów jest również wywóz śmieci kuchennych czyli tych odpadów, których nie da się wysegregować i są składowane w pojemniku. Przy dokładnej segregacji, pojemnik 120 litrów powinien w zupełności wystarczyć dla rodziny do 4 osób przy odbiorze co 2 tygodnie. Gdyby jednak doszło do przekroczenia tej normy to nadprogramowe odpady także zostaną odebrane
|