Jak załatwić sprawy w CEIDG bez wychodzenia z domu?
Pamiętaj, że wszystkie sprawy w CEIDG możesz załatwić przez Internet. Do założenia konta w CEIDG potrzebujesz Profilu Zaufanego lub e-dowodu. Do podpisania wniosku użyj Profilu Zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Jeśli jeszcze nie masz profilu zaufanego możesz go szybko uzyskać przez Internet, wystarczy, że korzystasz z bankowości elektronicznej.
Jak podpisać wniosek Profilem Zaufanym
1. Załóż Profil Zaufany!
- Zaloguj się do swojego Banku.
- Odszukaj możliwość założenia Profilu Zaufanego.
- Postępuj zgodnie z wytycznymi Banku.
- Po otrzymaniu e-maila o założeniu Profilu Zaufanego spróbuj się nim zalogować. Jeżeli logowanie się powiodło możesz przejść do następnego kroku.
2. Załóż konto przedsiębiorcy na CEIDG.
- Uruchom przeglądarkę CHROME lub OPERA.
- Wejdź na stronę firma.gov.pl
- W prawym górnym rogu KLIK ZALOGUJ
- Z lewej strony żółty przycisk KLIK „Załóż nowe konto - Załóż nowe konto przedsiębiorcy”
Jesteś w „Rejestracji przedsiębiorcy”.
- Wybierz Login.gov.pl, potem na dole z prawej KLIK „DALEJ”.
- Następnie postępuj zgodnie z wytycznymi strony login.gov.pl
- Wybierz „Profil Zaufany”
- i zaloguj się przy pomocy banku.
3. Po poprawnej rejestracji konta otrzymasz e-mail z linkiem aktywacyjnym. Po aktywacji zaloguj się ponownie na CEIDG przy użyciu Login.gov.pl.
4. Po zalogowaniu na CEIDG wypełnij wniosek i podpisz go Profilem Zaufanym.
Jeżeli we wniosku podałeś adres poczty elektronicznej (punkt 09 wniosku), otrzymasz e-mail potwierdzający złożenie wniosku, a następnie e-mail potwierdzający dokonanie zmian w CEIDG. Dodatkowo na końcu wiadomości powinien znajdować się link do wpisu, dzięki któremu szybko sprawdzisz czy dane zostały zmienione zgodnie z wnioskiem.